Niet zeker of iemand anders dit ervaart, maar het maakt me gek. Ik heb onlangs twee 2019 MBP's ontvangen (één voor werk, één voor persoonlijk gebruik) en beide hebben precies hetzelfde probleem. Mijn werkinstellingen en thuisinstellingen lijken erg op elkaar, maar hebben natuurlijk verschillende machines en verschillende monitoren. Dit gebeurde ook met een aantal verschillende display-adapters - thuis gebruikte ik mijn HyperDrive en de officiële Apple-adapter, en op het werk gebruikte ik beide, evenals een Dell alles-in-één USB-C dock.
Het externe display werkt enkele dagen prima. Maar onvermijdelijk zal ik op een gegeven moment de computer wakker maken en de externe zal niets meer weergeven; de computer herkent het scherm niet eens. De enige oplossing is om PRAM en SMC opnieuw in te stellen, waardoor het probleem enkele dagen wordt opgelost totdat het opnieuw gebeurt.
Om het even welke ideeën? Het feit dat het op twee verschillende setups plaatsvond, herinnerde me eraan dat het misschien een app was die ik op beide machines draaide, maar ik voer niets op afstand gerelateerd aan het display uit.