Vragen over een Imac

• Sylvester

Omdat ik windhoos al een tijdje zat ben, virussen en andere ellende, ben ik me gaan oriënteren op een Mac.

Nu heeft Dixons een aanbieding van een 21,5"iMac MC508N/A met als besturingssysteem MAC OS X Snow Leopard.

Is dit voor een gevorderde windhoos gebruiker een goed alternatief?

Kan ik met een iMac ook MS Word en Exel gebruiken? Heeft deze iMac ook WiFi aan boord?

Mijn PC gebruik ik o.a voor email, foto's, muziek en uiteraard internet.Spelletjes doe ik niet.

Vast mijn dank voor reacties.

Sylvester

• knoltl@planet.nl

De Apple IMac is een uitstekend alternatief. De iMac heeft net als iedere andere Apple product (iPhone, iPad, MacBook etc) WiFi aan boord. Zelf ben ik jaren geleden overgestapt. Zie http://store.apple.com/nl/browse/campaigns/new_to_mac#officemac waarin allerlei technische informatie staat. Wat MS Office betreft, ik vind het nogal duur vooral Outlook. Daarnaast zijn er uitstekende open source pakketten zoals OpenOffice. Gemakkelijk in het gebruik en niet zo duur is iWork 9 (Pages, Keynote en Numbers). Wil je email van Outlook overzetten naar Mail, dan heb ik nog wel wat tips.

Met vriendelijke groet

Tjibbe

• Sylvester

Tjibbe,

Dank voor het antwoord, zit nog steeds te dubben. Ik meld me wel als ik hulp nodig heb.

Groet Sylvester.

• jacobus

Ik heb dat ook gedaan jaren geleden toen ik nog een goede Dell PC had, met enige aarzeling een Imac 24" gekocht. Wat zonde al die jaren verloren met een PC. Even een inzage wat je er zo mee kan doen

Muziek: perfecte software Ilive11

Video: Idem

Foto bewerking en presentatie: Iphote, Light room, Photoshop en voor Nikon gebruikers NX2

Verder draait Microsoft perfect op de Leopard

Jacobus

• Ronald

Hallo Sylvester,

Geen idee of je de overstap al gedaan hebt je hebt dit immers in maand 7 geschreven.

Ik zelf heb lang zitten aarzelen om de overstap te doen d.d. 19-9-2011 heb ik de overstap gemaakt.

Had veel eerder moeten doen het gemak is zoveel groter en sneller.

betreft tekstverwerker ik gebruik al jaren de gratis open office als tekstverwerker zowel geschikt op windows

als op een mac dit werk erg prettig en doet niet echt onder als de betaalde versies.

Succes met je besluit.

Ronald