Ik had eerst een prettig gesprek met een verkoper over een defecte Apple TV. Ik had met hem de afspraak gemaakt dat ik de volgende dag terug zou komen om het apparaat aan te bieden ter reparatie onder garantie. Dat leek dus prima service zo ver. Totdat de bewuste persoon er de dag erna niet was op het moment dat ik in de winkel was, dus nam een ‘manager’ het wel even over, daar begon het probleem natururlijk.
Het kwam erop neer dat ik de Apple TV niet kon aanbieden ter reparatie, ondanks het feit dat deze nog geen 12 maanden oud is en ik door Apple wel naar ze doorverwezen was. Overigens betwist men bij iFactors de vanuit Europa aan lidstaten opgelegde garantietermijn. Deze is namelijk minimaal 24 maanden, landen mogen er vanaf wijken als dit in het belang van de consument is. Maar niet bij iFactors dus!:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur/Garantie/Basisinformatie/De_wettelijke_garantieperiode_in_Europa
Deze persoon hielp me dus gewoonweg niet, was naar en onbeleefd. De persoon die me niet wilde helpen wilde nog wel even de naam van zijn collega weten zodat hij hem op zijn donder kon geven. Immers waarom zou je namelijk een Apple klant die door Apple naar iFactors gestuurd wordt ‘service verlenen’, die raak je liever kwijt. Uiteraard heb ik die naam niet gegeven. Als de collega slim is, is die inmiddels vertrokken bij iFactors want gelukkig zijn er niet alleen voor de klant alternatieven.
Vandaag bij LJS geweest. Wat een verademing. Gelijk geholpen, had de Apple TV er niet gekocht maar werd meteen geaccepteerd onder garantie!! En dus heb ik meteen daar wat andere dingen gekocht die ik nodig had. Ook in de toekomst ga ik zeker terug naar LJS en raad ik iedereen af bij iFactors te kopen!
An Om