Airport-express & veiliheid??

• Mmark

'n-oavond,

ik overweeg een Airport-express aan te schaffen (draadloos in de tuin surfen, printen etc.), op de site van Apple wordt mij verzekerd dat e.e.a. goed beveiligd is, maar is dat ook werkelijk zo….. Er is genoeg te doen over draadloze (bedrijfs-)netwerken die wijdopen staan voor ieder die wil. Hoe kan ik dit voorkomen: airport na gebruik uitzetten, niet draadloos bankieren of kan dit geen kwaad? Oh, ja: het gaat om iBook G4 met bluetooth en airportkaart met OX 10.3.9 . Wie heeft ervaring / kennis van deze materie??

Thanks. Mmark

• Maarten

De verbindingen die Apple je aanbiedt zijn veilig zat. Meestal is het de gebruiker die niet weet hoe de zaken ingesteld moeten worden. Daarnaast is draadloos bankieren van veel meer zaken afhankelijk.

Het ligt meer aan de discipline van de gebruiker dan de veilige techniek die Apple aanbiedt. Je kunt gerust de express aanschaffen.

• Mmark

Hallo Maarten, bedankt voor je reactie (de enige na ruim 1 maand: heeft er echt niemand Airportervaring?). Ik heb inmiddels een Airport-express aangeschaft, werkt prima op wat storing na bij verzenden Airtunes. Bij de Applestore konden ze me ook niet veel meer vertellen dan dat het safe was. Bankzaken doe ik gewoon via een een draadje en de rest lekker draadloos.

Met vriendelijke groet, Mmark.