opstartproblemen.

• Bob

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Na het updaten van quicktime, en itunes start mijn iMac niet meer helemaal op.

Het opstartvenster verschijnt wel, maar stopt bij: “wachten op printing sevrvices”.

En verder komt het opstartvenster niet.

Wie weet wat hier het probleem is?

Vriendelijke groeten,

Bob

• Skaja

Over het algemeen is het sterk aan te raden na iedere update eerst weer even op te starten vanaf een andere disk (install cd), het volume te checken op filesysteem en ook de privileges te herstellen. Daarna weer opstarten vanaf de normale schijf.

• Bob

Hoi Skaja,

Bedankt voor de tip.

Helaas is het nu te laat want de HD heeft het begeven.

Nu deed de comuter al een tijdje vreemd, maakte veel lawaai en kon ik niet meer “normaal” afsluiten.

Dus ik denk dat het meer een hardware probleem is dan dat het aan de software update ligt.

Nou ja…. ik heb nog Apple Care, dus ik hoop dat het allemaal weer snel opgelost wordt.

Vriendelijke groeten,

Bob

www.be-bob.com

• Gijs

Dit is slecht advies. Het volume checken is OK, maar bevoegdheden herstellen moet je niet doen vanaf de installatie-schijf, want na updates (bijv. 10.4.0 naar 10.4.1) kunnen die anders zijn. Nou vind ik dat herstellen van bevoegdheden vrijwel altijd overbodig, maar als je het toch wilt doen, doe het dan vanaf de opstartschijf van je computer. Alleen dan worden de bevoegdheden gezet zoals het op je huidige systeem hoort.

• Skaja

Wat je wilt Gijs, maar kijk eens rond en zie hoe vaak dit aangegeven wordt. Beslist allen voor u zelf…

• Gijs

Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf weten. Daarom vul ik jouw advies ook aan door te zeggen dat je het niet van de installatie-cd moet doen, maar van je huidige systeem (opstartschijf dus). Mijn ervaring is echter dat iedereen wel steeds roept ‘bevoegdheden repareren’, maar vervolgens blijkt in 9 van de 10 gevallen dat dat niks oplost.