ipod mini

• Lida

Hallo,

ik heb sinds een paar dagen een ipod mini en snap een aantal dingen niet. Ik hoop dat iemand mij er mee kan helpen, dat zou heel fijn zijn.

Wat ik mij af vraag is hoe het kan dat er 1000 nummers op kunnen. Ik heb er nu 90 op gezet en hij geeft al aan dat ie 1 GB opgemaakt heeft. Ik kom dus op ongeveer 360 nummers uit als het zo doorgaat. Elke keer als er een nummer bij komt maakt ie 0,01 GB op. Dat is toch gek? Wat ook gek is is dat de grootte van de nummers ongeveer 400 MB is maar toch is er dus 1 GB op. Wie weet hoe dat kan, en wat kan ik er aan doen. Ik heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen (ook onder help) maar kan niets vinden.

Wat ik ook wil weten is hoe ik documenten kan slepen naar de ipod mini. Ook hoe ik muziek enzo er weer af kan slepen. In de gebruiksaanwijzing staat wel iets maar dat zit niet in mijn menu.

Ook is mijn USB minder snel dan 2.0. Geeft dat wat? Hij doet het verder wel.

Weet iemand ook of er een Nederlandse handleiding ergens te vinden is?

Als je wilt mag je ook op mijn e-mailadres mailen. Dat vind ik ook iets handiger.

Bedankt voor je antwoord.

Groetjes van Lida.

• mcWillem

Wat de grootte van de muziek betreft: Het ligt er aan in welk bestandformaat je die nummers hebt. Als het aiff of wav bestanden zijn, wordt er veel opslagruimte verbruikt. Bij Apple Losless is dat ongeveer de helft en bij Mp3 en Aac ongeveer een tiende. Het is dus helemaal afhankelijk hoe je ze importeert.

Bij de specs van de iPod staat:

De capaciteit is gebaseerd op 4 minuten per nummer en 128-Kbps AAC-codering

• Gijs

Heb je je iPod in het buitenland gekocht? Want er hoort een Nederlandse handleiding bij te zitten: een boekje en een (uitgebreidere) PDF op de cd-rom. Kijk anders even op de Nederlandse website van Apple.

Als je USB 1.1 gebruikt, laadt de batterij van de iPod volgens mij niet op. Dat doet hij alleen met USB 2 of Firewire. Of een lichtnetadapter.

• Lida

Het zijn gewoon MP3 bestanden en het gemiddelde is ongeveer 4 minuten. Inmiddels ben ik wat aan het rommelen en ik heb nu al meer ruimte gekregen.

Dank voor je antwoord

• Lida

nee, hij is in Nederland gekocht. Inmiddels ben ik alweer wat verder met een aantal dingen. Ik heb ook een Nederlandse handleiding gevonden.

De ipod laadt wel op, ik neem aan dat mijn USB dan wel goed is.

Dank voor je antwoord