Wie weet er hoe ik automatisch de namen van de mappen in het nederlands krijg? Handmatig de naam aanpassen zou toch niet nodig moeten zijn met zo'n besturingssysteem? (Ik heb 10.3.9) Ik wordt er echt helemaal gek van dat ik het niet kan vinden!
Ja, sorry, dat had ik er even bij moeten vertellen. Nederlands staat boven aan. Alles is verder in het nederlands.
Apple zegt dat het aan één van de voorkeuren van de Finder ligt: ‘Toon alle bestandsextenties’. Wanneer die aan staat worden de mappen (voor het eerst volgende Finder venster) in het engels weergegeven en anders in de voorkeurstaal. Voor één account werkt dat inderdaad (Al blijft de favorieten map wijgeren). Maar voor een ander account werkt dat niet. Alleen de naam van de map programma's lijkt er gevoelig voor. Ik heb de voorkeuren van de Finder voor dat account weg gegooid (als root, zonder dat het account aktief was) en toen weer ingelogd, maar niets…
Ik weet het niet meer. Een nieuw account zal wel helpen, maar dan moet ik al die serienummers van programma's weer intikken e.d.
Ik hoop dat iemand er wat op weet, maar volgens mij is het gewoon een dikke bug!
Ok, zelf maar even verder aan het puzzelen geslagen en opgelost.
Ik heb verschillende manieren geprobeerd, maar de laatste was het beste te onthouden en het meest succesvol, zonder dat er van alles verloren gaat.
Zoals eerder gezegd: Zog dat de optie “Toon alle bestandsextenties” uit staat, in het onderdeel “Geavanceerd” van je Finder voorkeuren.
In elke map die een Nederlandse (of anders talige) naam kan weergeven, heeft het onzichtbare bestandje “.localized” in zich. Bij mij waren sommige mappen dat bestandje kwijt.
Eerst halen we in elke map dat bestand weg, om later een verse te plaatsen:
Open het programma "Terminal. Je staat nu in je thuismap en je moet nu de volgende regels intikken, gevolgd door enter:
rm Desktop/.localized
rm Documents/.localized
rm Library/.localized
rm Movies/.localized
rm Music/.localized
rm Pictures/.localized
rm Public/.localized
rm “Public/Drop Box/.localized”
rm Sites/.localized
Merk op dat de een na laatste regel quotes bevat. Dat komt omdat er in de naam Drop Box een spatie zit. Quotes mog je atijd gebruiken maar is alleen nodig wanneer er spaties in het spel zijn.
Nu moeten alle mappen in je Thuis map de engelse naam hebben, maar dan moet je wel eerst de Finder opnieuw starten:
Houd de Ctrl en de Alt toets ingedrukt en klik op het Finder icoon in je Dock. Kies uit het menu dat verschijnt “Start opnieuw”
Nu kun je de Thuismap openen en de namen van de mappen comtroleren.
Zo nu gaan we ze de mappen weer vullen met een vers bestandje. Hiervoor gaan weer naar het programma “Terminal”. Type het volgende in:
sudo su
Nu wordt je om je wachtwoord gevraagd. Dit is nodig omdat je anders niet bij de verse bestandjes komt. Type nu verder:
cd /System
cd Library
cd “User Template”
cd English.lproj
Dat laatste mag ook Dutch.lproj zijn. Het maakt niet uit omdat in de bestandjes toch alle talen staan. Type verder en vevang mcWillem door jouw eigen korte inlognaam (de naam van jouw thuismap).
cp Desktop/.localized /users/mcWillem/Desktop
cp Documents/.localized /users/mcWillem/Documents
cp Library/.localized /users/mcWillem/Library
cp Movies/.localized /users/mcWillem/Movies
cp Music/.localized /users/mcWillem/Music
cp Pictures/.localized /users/mcWillem/Pictures
cp Public/.localized /users/mcWillem/Public
cp “Public/Drop Box”/.localized“ ”/users/mcWillem/Public/Drop Box"
cp Sites/.localized /users/mcWillem/Sites
exit
exit
Nu moet je de Finder weer herstarten als hiervoor en klaar is clara.
mcWillem
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?