Muziek software

• Theo Franchimon

Tegenwoordig ben ik weer bezig met het maken van muziek, vroeger gebruikte ik hier altijd Magix Music Maker voor (een lekker simpel programma waar vrijwel iedereen mee uit de voeten kan). Helaas werkt dit niet op de Mac. Zijn er soortgelijke programma's verkrijgbaar?

Theo

• Skaja

GarageBand, QBase, LogicAudio, ProTools. Afgezien van de eerste zijn het professionele paketten die prijzig zijn. Ze hebben wel alles wat een muzikant(musicus) nodig kan hebben!

• mcWillem

Cubase

• Skaja

KjoeBase

:-)

• Theo Franchimon

Hmm, wat Skaja zojuist heeft opgenoemd zijn dure en proffessionele pakketten. Zelf zoek ik meer een softwareprogramma wat ik voor zo'n € 50-70 kan bestellen op internet, ik wil hem namelijk gewoon legaal hebben en dan wordt zo'n profi pakket wel een beetje duur. Maar ik vrees dat zo'n soort programma op dit moment nog niet op de markt is?

• Sander

Dan zou ik toch echt voor GarageBand gaan. Speelt Samples, Loops en neemt (in versie 2) tot 8 sporen tegelijk op. Komt samen met oa iPhoto, iMovie, iDVD (wat wenst een mens nog meer?) gebundeld in iLife '05 voor 79 euro. Zie Applestore voor meer…

• mcWillem

Jawel, Intuem

http://www.intuem.com/