pdf-bestand verwijderen

• martin

op mijn buroblad staat een icoontje van een pdf bestand dat maar ik maar niet verwijderd.wanneer ik het wil weggooien krijg ik steeds de melding dat het bestand gebruikt wordt voor andere taak zoals verplaatsen, kopieeren of het legen van de prullenmand. weet iemand hoe ik het op een andere manier kan verwijderen?

Alvast bedankt.

GR-Martin.

• Skaja

Hoe heet het bestand? Heb je al geprobeerd het alleen naar de prullenbak te verplaatsen en dan opnieuw op te starten, dan kan hij misschien wel weg. Je kunt ook proberen het in de prullenbak te gooien en dan met de ALT toets ingedrukt de prullenbak te legen.

Het systeem maakt ook gebruik van .pdf bestanden, wees dus alert.

• leo

Probeer ‘s een lege map aan te maken met dezelfde naam als dat pdf-bestandje en sleep ’m daarna naar je buroblad:als ‘t goed is krijg je dan een venster met de vraag dat er al zo’n bestand met die naam bestaat en of je 'm wilt vervangen door die nieuwe oid-natuurlijk wil je dat en dan kan je gewoon die lege map weggooien.

• martin

Ik heb geprobeerd een lege map aan te maken met de naam van het pdf bestand. maar dan geeft ie aan: weet u zeker dat u aan het einde van de extensie pdf wilt toevoegen aan het einde van de naam? ik heb geklikt op voeg toe en dan geeft ie aan dat er al een bestand bestaat met die naam. ik heb ook geprobeert om de alt knop ingedrukt te houden en dan verplaatst naar de prullenmand maar dan krijg ik dezefde melding dat hij bezig is met andere taken.

• martin

het bestand heet lyt1124-004a.pdf ik was dat aan het downloaden maar toen stopte internet explore onverwachts. het bestand is leeg. met de alt toets krijg ik het ook niet verplaatst naar de prullenmand

• Bert

Finder heeft onder ‘Finder’ de optie ‘Leeg prullemand veilig’.

Lukt het dan nog niet, waarschijnlijk wel als je herstart en dan nog eens probeert.

Groeten, Bert

• martin

Ik heb alle opties all geprobeerd maar Ik krijg het bestand niet verplaatst naar de prullenmand.

• Bert

Volgende mogelijkheid:

Klik op het bestand met de CTRL-toets ingedrukt, kies ‘toon info’,

onderin het venstertje komen de opties ‘Eigenaar en bevoegdheden’

en daaronder ‘informatie’.

Als onder ‘Eigenaar en bevoegdheden’ ‘alleen lezen’ of ‘geen toegang’ staat, klik dan ‘informatie’ en zorg dat je jezelf als eigenaar selecteert.

Dan kan je onder ‘Eigenaar’ en ‘groep’ de optie ‘lezen en schrijven’ selecteren en heb je het recht terug dit bestand weg te flikkeren.

Groeten, Bert

• martin

hallo bert,

ik heb net gekeken en bij eigenaar en bevoegdheden kan ik niks selecteren dat blijft grijs en staat al op lezen en schrijven.

• leo

Heb je al geprobeerd om de bevoegdheden te herstellen via schijfhulpprogramma?