G4/G5 of Windhoos??

• britt

Goedenavond allemaal,

Ik heb nu een blauw i-macje (256 mb) maar aangezien het grafische werk wat frequenter binnenkomt, is dit allemaal niet meer voldoende.

Ik moet iets nieuws. Er moet Illustrator/photoshop en evt indesign op kunnen

hoeveel geheugen heb ik nodig om lekker te kunnen werken. en waarmee ik een geruime tijd vooruit kan. Het is nu nl. al moeilijk om enige randapparatuur aan te schaffen voor m'n mac. Nog een vraag … werken bovengenoemde programmas op een windows pc hetzelfde en even goed als op een mac . '

bedankt voor jullie evt. advies.

groeten Britt

• britt

Natuurlijk koop ik liever een apple, maar prijs technisch scheelt dit zo veel, dus ik zit met 'n dilemma

Britt

• Skaja

InDesign draait ook retestrak op een PC, dus ik mag aannemen dat dat ook voor de andere Adobe software geldt. Als het je om het geld gaat, moet je maar een PC kopen!

• britt

Hoi Skaja,

Dat is mooi om te weten.

bedankt

• René

Je kunt op een 350 mhz heel goed illustrator en photoshop en XPress draaien. De bestanden zijn hooguit wat groot, maar dat kun je met extra geheugen wel ondervangen.

De goedkoopste oplossing is misschien om een geheugenkaart bij te prikken. Ik had met 320 mb (64+256) nooit problemen, maar als je toch bezig bent, is een kaartje van 512 mb prima. Je hebt dan dik 700 mb werkgeheugen. Machouse verkoopt ze in elk geval nog.

Upgraden naar systeem 10.4 wordt wat lastiger, maar een maatje van me draait 10.2 probleemloos. Maar met een oud macje kun je niet verwachten helemaal bij te kunnen blijven.

De verschillen tussen mac en windows zijn nihil in de uitvoer van deze programma's. UItwisselbaarheid? Nooit problemen mee gehad.