Apple kiest voor chips van Intel

• chenin

Computerfabrikant Apple kiest voor chips van Intel

Uitgegeven: 6 juni 2005 20:47

SAN FRANCISCO - De Amerikaanse computerfabrikant Apple gaat voortaan microprocessoren van Intel gebruiken voor zijn Macintosh-computers. De halfgeleiders worden vanaf 2007 in alle pc's verwerkt. Dat maakte Apple-topman Steve Jobs maandag bekend.

Geruchten over de keuze voor Intel deden al enige tijd de ronde. Volgens Jobs is het besluit evident. “Ons doel is om onze klanten van een zo goed mogelijke computer te voorzien. Als we vooruit kijken, heeft Intel gewoon de sterkste computerchips.” Momenteel gebruikt Apple nog chips van IBM.

Door over te stappen op de chips van Intel wordt het voor het bedrijf waarschijnlijk gemakkelijker om de prijzen van hun computers te verlagen. Apple heeft slechts een klein deel van de pc-markt in handen en is voor een groot deel van zijn winst afhankelijk van de succesvolle digitale muziekspeler iPod.

Tsja……daar gaat de exclusiviteit…..XP op een Mac…..

• chenin

sorry van Nu.nl

• elppa

De exclusieviteit blijft gegarandeerd, kijk en lees even op:

http://www.macned.nl/news.php?id=1923

Als je het zo bekijkt, geeft het alleen maar kansen.

6 juni, was dat niet 61 jaar geleden D-day?

Wellicht nu de bevrijding van Winhoos-wereld.

• chenin

pfieuw, dank je wel!

• Nieuws .com RAzER

Betekend dat het Mac oS ook op mijn windows pc zal kunnen werken?

• Hahahahaha

Apple is niet exclusief ze onderscheiden zich nergens in behalve de kast, veel apple gebruikers houden zichzelf voor de gek door te denken dat ze iets exclusief hebben maar dat is niet zo dat maken ze zichzelf wijs veel apple gebruikers zijn gewoon freaks die elkaar voor de gek houden ze denken de rolls onder de chippie's te hebben(Rolls chippie's) dat was de kracht van steve jobs of hoe die vent ook heten mag maar zijn concept is niet vol te houden wilt tie nog wat verdienen

• Hahahahaha

Blij kind

• mcWillem

De doos boeit niet zo, ook al maak apple mooie dozen. Ik denk dat het gros voor het os gaat.

• mcWillem

Zou ik ook zijn…

• Bart!

Ben er zelf ook erg blij mee! Klasse spelertje!!!