internet delen + storingsonderdrukking

• Patrick

Ik heb draadloos modem dat mijn G5 en een windows laptop van internet voorziet. (Wireless LAN) Werkt prima.

Nu zie ik dat je internet ook kunt delen via systeemvoorkeuren-> delen via ethernet/airport. Dit staat nu uit. Is het verstandiger om via deze optie het internet te delen of maakt het niets uit?

Bij het icoontje van draadloos netwerk staat in een dropdownmenu de optie ‘gebruik storingonderdrukking’. Helaas kan ik er verder geen informatie over vinden. Beïnvloedt deze storingsonderdrukking de snelheid van de internetverbinding? Of heeft het misschien ergens anders invloed op?

Groet,

Patrick

• Skaja

Internet delen is handig als je geen router hebt. Zo kan de Mac als een soort router functioneren. Aangezien je dit al werkend hebt middels een WiFi netwerk is het niet interessant deze optie te gerbruiken. en nadeel bovendien, is dat de Mac dan ook aan moet staan als je met de andere computer op internet wilt.

Je laatste vraag kan ik niet helemaal plaatsen. Afgezien van de nut hiervan is het mij niet duidelijk of je die optie in de modem of op de Mac ziet…

Welk modem heb je? ZyXEL (2602)?

• Patrick

Een ZyXEL 2602 inderdaad, maar het is zichtbaar op de Mac. In de menubalk rechtsboven staat een symbool voor draadloos netwerk (naast bluetooth-symbool en Nederlandse vlag). Als je op dat symbool klikt, verschijnt een menu met opties als ‘schakel airport uit, open internetverbinding, maak netwerk aan’. En ‘gebruik storingsonderdrukking’ dus.

In Help krijg ik geen treffers als ik storingsonderdrukking als zoekterm ingeeft, dus ik kom er niet achter wat het precies doet.

• Skaja

Het signaal kan verstoord worden door omgevingsfactoren. Deze optie zal waarschijnlijk hier rekening mee houden.