Hoi Gap,
Wil je een Apple of wil je korting??
Wat is het toch dat mensen tegenwoordig een produkt gaan kopen en er een sport van maken om zoveel mogelijk korting te bedingen?
Een goed produkt kost gewoon geld. Service kost ook geld!
Als je dat geld niet hebt, moet je geen (Apple) computer kopen.
Sorry voor deze botte reactie, maar ik werk zelf ook in een winkel (geen computers maar fietsen) en ik wordt er doodziek van dat mensen bij mij voor een fiets komen kijken, mij twee uur van het werk houden, en vervolgens de fiets via internet kopen.
Drie jaar geleden kocht ik een splinternieuwe iMac.
Ik koos voor een dealer.
Accessoires en randapparatuur koop ik meestal bij Mailamac. Ook een prima firma, maar voor een computer koos ik toch voor een “echte” winkel.
Mac Support Uitgeest. Ik betaalde daar de volle mep en de prijs was flink hoger dan bij de gemiddelde internetstore.
Die meerprijs was het dubbel en dwars waard. En waarom?
11 maanden na aankoop ging mijn combodrive kapot.
Ik in paniek. Ik woon in Hoorn en heb geen auto, dus hoe krijg ik mijn Mac daar?
Na 1 telefoontje met Mac Support werd een afspraak gemaakt dat m`n iMac op een dag dat het mij uitkwam zou worden opgehaald door een koerier.
Dat gebeurde en een week later werd m`n Imac met een nieuwe combodrive door dezelfde koerier weer netjes voor de deur afgeleverd.
En dat alles zonder een cent te betalen!!
Daarom is het zo belangrijk dat er een goed dealernetwerk blijft bestaan.
Vooral Apple dealers zijn over het algemeen vakkundige mensen die je op een enthousiaste manier het produkt Apple verkopen.
Dus geen “dozenschuivers” die jou alleen iets in je mik douwen waar ze graag van af willen.
En het plezier van korting duurt maar heel kort.
Na een week ben je alweer vergeten dat je 100 euro of meer hebt bespaart.
Veel belangrijker is dat je met je problemen ergens op terug kunt vallen en support krijgt.
Want geloof me….Ook een Apple computer kan het een keer begeven.
Vriendelijke groeten,
Bob.