afdingen bij apple centre

• gap

Mac-dudes en babes,

Heeft iemand ervaring met het afdingen bij een apple centre. Ik wil natuurlijk lekker op zijn nederlands veel voor weinig. Zijn er mogelijkheden, tips and tricks om hier en daar wat gratis geheugen, blue tooth apparaten of gewoon een groot geldbedrag los te maken bij zo' n mannetje.

Ervaringen opzich bij goeie apple dealers zijn ook welkom. Misschien vind je het wel stom dat ik voor een winkel kies i.p.v. online bestellen. Ik word een beetje gek van een te groot aanbod en te weinig prijsverschil. Vandaar de voorkeur voor een winkel waar ik de verkoper eens flink onder druk kan zetten. Maarja is dat niet te makkelijk gedacht…

grtz, gap

• edreob

ik wil niet veel zeggen, maar het is net als bij alles…

als je een grote order plaatst als particulier, dan zal er misschien iets gedaan kunnen worden, net als met een auto kopen.

3 weken geleden alles nieuw gekocht….2 macs, een groot scherm, isight, switch headset….3 gig geheugen…en een Vuurdraad HD…….ja dan wordt er wel wat gedaan..maar verwacht geen wonderen.

Maar als je gaat voor een mac mini dan werkt dat natuurlijk niet echt..

• gap

Het word zeker geen mac mini maar bedankt voor je reactie!

• edreob

Het probleem zit hem erin dat ze heel weinig marge hebben op de computers.

Op software…..kijk dat wordt een ander verhaal….want daar wordt gewoonweg meer op verdiend…men moet zich aan de richtprijs houden van apple…..(puters)

Kweet niet wat je wilt bestellen….maar allicht krijg je er iets leuks bij. Hoe dan ook ..als je in een zaak gaat heb je toch wel de service en het rechtstreekse contact..en dat is ook veel waard.

• gap

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik sta er nog van te kijken hoe weinig het scheelt als je een mac in de winkel koopt t.o.z. van op internet.

• Skaja

Je hebt de afgelopen jaren waarchijnlijk niet het prijs- en dealerbeleid van Apple gevolgd, anders had je je vraag niet gesteld. Dat is namelijk ronduit frustrerend voor de dealers! Apple, je leverancier en concurrend tegelijk. En bizar hoge eisen aan een winkel stellen voordat ze Apple dealer mogen zijn. Zoals edreob al zei: ze hebben nauwelijks marge. Dus om de dealers te steunen moet je er gewoon kopen en niet afdingen, of anders toch via de Apple Store kopen!

• gap

Skaja,

Bedankt voor reactie. Ik stel de vraag omdat ik het ook not done vind om af te dingen voor iets wat me erg veel waard is, begrijp mij niet verkeerd. Maar je ziet tegenwoordig dat je op alles kunt afdingen (interieur, electronica enz.)

Vind je het heel erg dat ik de prijs-en dealerbeleid van Apple niet volg… heb ook nog een leven:)

• Remon

Je hebt gelijk maar ontdanks dat ik een leven heb heb ik

ook het prijsbeleid eens in de gaten gehouden.

Toen de iMac G5 20 inc 1.8 uitkwam koste deze zo rond de € 2100,-

misschien wel iets meer in januari koste hij rond de € 1950,- en in mei

2005 kost hij zoals nu € 1798,- met veel meer extra's.

Als die dealer in december heeft gekocht voor laten we zeggen

2000 euro en hij verkoopt deze in januari dan verliest hij al zo'n 50 euro

mocht hij hem dan nu nog hebben en willen verkopen dan moet hij

voor zo'n 1600 de duur uit of minder. Verlies van zo'n 400 euro.

Zo zie je dat de dealer de winst van een andere hard nodig heeft om

dit verlies op te vangen als je er dan nog wat af wilt houden ze niets over.

Ik weet niet hoe het precies zit met de prijzen maar veel winst maken ze niet.

Remon.

p.s hoop dat het een beetje duidelijk is anders moet je steve maar bellen

die weet precies hoe het allemaal gaat. ;)

• Bob

Hoi Gap,

Wil je een Apple of wil je korting??

Wat is het toch dat mensen tegenwoordig een produkt gaan kopen en er een sport van maken om zoveel mogelijk korting te bedingen?

Een goed produkt kost gewoon geld. Service kost ook geld!

Als je dat geld niet hebt, moet je geen (Apple) computer kopen.

Sorry voor deze botte reactie, maar ik werk zelf ook in een winkel (geen computers maar fietsen) en ik wordt er doodziek van dat mensen bij mij voor een fiets komen kijken, mij twee uur van het werk houden, en vervolgens de fiets via internet kopen.

Drie jaar geleden kocht ik een splinternieuwe iMac.

Ik koos voor een dealer.

Accessoires en randapparatuur koop ik meestal bij Mailamac. Ook een prima firma, maar voor een computer koos ik toch voor een “echte” winkel.

Mac Support Uitgeest. Ik betaalde daar de volle mep en de prijs was flink hoger dan bij de gemiddelde internetstore.

Die meerprijs was het dubbel en dwars waard. En waarom?

11 maanden na aankoop ging mijn combodrive kapot.

Ik in paniek. Ik woon in Hoorn en heb geen auto, dus hoe krijg ik mijn Mac daar?

Na 1 telefoontje met Mac Support werd een afspraak gemaakt dat m`n iMac op een dag dat het mij uitkwam zou worden opgehaald door een koerier.

Dat gebeurde en een week later werd m`n Imac met een nieuwe combodrive door dezelfde koerier weer netjes voor de deur afgeleverd.

En dat alles zonder een cent te betalen!!

Daarom is het zo belangrijk dat er een goed dealernetwerk blijft bestaan.

Vooral Apple dealers zijn over het algemeen vakkundige mensen die je op een enthousiaste manier het produkt Apple verkopen.

Dus geen “dozenschuivers” die jou alleen iets in je mik douwen waar ze graag van af willen.

En het plezier van korting duurt maar heel kort.

Na een week ben je alweer vergeten dat je 100 euro of meer hebt bespaart.

Veel belangrijker is dat je met je problemen ergens op terug kunt vallen en support krijgt.

Want geloof me….Ook een Apple computer kan het een keer begeven.

Vriendelijke groeten,

Bob.

• gap

Bob,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik vind het wel grappig dat je fel reageert. Kan me goed voorstellen. Ik wilde d.m.v. dit prikbord weten of je het zou kunnen maken om af te dingen. De reacties zijn duidelijk… niet doen dus.