Hey mensen ik ben van plan om een apple Ibook te gaan kopen ( wel als die geupdate is maar dat gebeurt binnenkort hoor ik van iedereen ) maar zit met het volgende. ik heb thuis nu nog mijn normale pc staan verder prima ding en draait onder windows XP. omdat ik begin met nieuwe studie en veel met laptop ga werken leek Ibook me wel wat lekker compact en ziet er goed uit en besturingsysteem kan ik mooi kennis mee maken ( heb er al wat mee gespeeld ) alleen ik behoud dus thuis me gewone pc want die is nog prima en krijg er niks meer voor als ik hem wegdoe ( ja windows pc schrijven af dat wil je niet weten! ) en draai bepaalde programmas die zijn voor student niet te betalen voor de mac. Tiger & XP is het thuis gewoon kabel tussen biede en hup bestanden overzetten? of moet ik daar nog speciale dingen voor doen het gaat voornamelijk om muziek en word documenten uitwisselen ( ook office voor de mac neem ik erbij ).
dus even samengevat:
* Ibook 12 inch valt daar goed op te werken? ( budget is er niet om grotere te kopen dus vandaar )
* Netwerken met je apple in windows omgeving hoe gaat dat? geen gezeur met instellingen of?
* Mac OS en windows Xp hoe werkt dat naast elkaar ze moeten iedere dag aan elkaar gekoppeld worden voor bestands uitwisseling!! gaat dit simpel en snel of hoop gedoe? en zien ze elkaar de harde schijven. hoe werkt dat?
* is er ook iets van Acces voor de mac want zit het toch niet in apple office voor de mac ik hoor weleens namen van andere programmas maar werkt dat beetje of?
en ik hou dus gewoon me normale pc erbij en zal hier ook nog gedeelte op werken. apple lijkt me gewoon heel fijn werken en wie weet als het goed bevalt en er geld is ( nu arme student ) ook de thuispc een apple!
alvast bedankt