Tweedehands Imacje, waarop letten?

• Okko

Ik wil graag een tweedehands Imacje gaan kopen maar weet niet goed waar ik op moet letten, welke revisies goed zijn. Heb het niet zo gevolgd allemaal aangezien ik normaal gesproken op wat zwaardere macs werk (G4). Kan iemand mij een beetje wegwijs maken? Het is de bedoeling dat de Imac gebruikt gaat worden voor niet al te zware grafische toepassingen, wanneer de G4's bezet zijn. Een soort van byMac zeg maar. Vast bedankt!

• Remon

Wil je een imac g4 of g3?

Ik zou je voor grafisch werk een G4 adviseren

Als je kijkt naar modellen vanaf 800 mhz komt

het goed, samen met 700 mb geheugen of meer

altijd goed. Verder moet hij minder dan 1000 kosten

want voor 1000 heb ik ook al G5 iMac's gezien.

Succes ermee kijk eens op www.tweedehandsmac.nl

Ik zou ook even navragen waarom mensen hem weg

doen en of hij veel heeft aangestaan i.v.m dode pixels.

Groet Remon.

• Okko

Hoi Remon, bedankt voor je adviezen maar ik zie dat die grootendeels gebaseerd zijn op een G4 en het zal hoogstwaarschijnlijk wel een G3 worden, gezien de prijs.

Uiteraard kan ik de kale gegevens als ram, mhz en hardeschijf ruimte met elkaar gaan vergelijken, wat ik eigenlijk bedoel is of er nog slechte of juist betere revisies tussen zitten. Wellicht weet iemand een link waarop te vinden is welke machines wanneer zijn uitgebracht met daarbij een waardeoordeel over die machine?

• Remon

op http://www.apple-history.com/ kan je alle modellen

vinden wanneer ze uitkwamen met de specificaties erbij.

Waarschijnlijk heb je er wel wat aan.

De 500 mhz g3 is ook goed die heet geloof ik de snow

of de zwarte variant erop. Alleen photoshop is goed te doen.

Groet Remon.

• Okko

Hee super Remon, zoiets zocht ik! Dank je wel!

• vander sluis

Zelf wilde ik mijn i mac gaan ruilen voor een ibook, maar hoe kan je zien dat

er dode pixels zijn. Heb daar nog nooit van gehoord

• Skaja

Dode pixels zijn pixels waar geen licht meer in schijnt. Ze zien er uit kleine rode puntjes.