IPOD Photo afspelen via TV

• clips

Sinds gisteren in mijn bezit: de IPOD Photo 60Gb

heel mijn MP3 collectie en al mijn digitale foto's overal (thuis en in de auto)

bij de hand, super !!!

1 ding werkt niet als verwacht:

als je via de IPOD de foto albums afspeelt werkt de diashow prima, evt. ook met geluid.

Zodra de TV aan functie wordt geactiveerd (via AV kabel naar de TV vanuit de IPOD Photo dock) worden er slechts 2 dia's getoond en lijkt de IPOD zich te verslikken in de opbouw van de beelden, zodra de TV functie uit gaat werkt het weergeven weer als normaal.

Het is ook mogelijk om ipv de AV kabel met tulpstekkers een S-video kabel te gebruiken, maar die heb ik nog niet.

Iemand tips ??

• Mucky

Je hebt juist een S-Video nodig…

• erik

Start je wel op de juiste manier een diavoorstelling op? of probeer je alle foto's ineens op de tv af te spelen?

Probeer maar eens om een dia voorstelling te maken, en de juiste muziek er achter te zetten en dan afspelen, ik denk dat het dan wel lukt.

succes.

• clips

volgens de handleiding kan de AV kabel worden gebruikt

ik heb de standaard AV kabel niet de monster kabel en de IPOD photo dock.

Photo dock met AV doet het prima op mijn dolby surround home cinema set

(rood + wit aangesloten op AUX) en geel (video) op TV.

Muziek werkt super, heel goed geluid en met 60 Gb kan ik nu 30 dagen

onafgebroken naar mijn favoriete muziek luisteren zonder 1x een nummer

te herhalen ;-)

Ik heb mijn digitale foto's (2800 stuks) op het Itunes thumbnail formaat

laten staan want hoge resolutie ( 5 MP) is natuurlijk te zwaar.

Afspelen muziek : prima

Afspelen Photo diashow zonder TV out : prima

Afspelen Photo diashow zonder geluid: diashow loopt “vast” na 2 dia's

Afspelen Photo diashow met geluid: geluid blijft spelen, diashow stop wederom

na 2 dia's.

Zet ik de TV functie uit: dan kan ik de diashows wel bekijken met een

pauze van bijv. 5 sconden tussen elke foto, maar alleen in het Ipod kleurenscherm ipv groot op de TV, zou het iets met de indeling van mijn breedbeeld Tv hebben te maken of zou ik toch een S-video kabel moeten gebruiken tussen Photo Dock en de AV aansluiting van mijn TV ?