Ik heb een afbeelding gemaakt in appleworks. Nu wil ik deze omzetten in pic of
jpeg. Hoe doe ik dit? Mij lukt het niet om de afbeelding uit het programma te krijgen, blijft met works openen!
Weet iemand dit? Alvast bedankt…..
greetz
Je kunt iets wat je in appleworks maakt niet zomaar opslaan als een .jpg
Wat je kunt proberen is: selecteer de afbeelding die je hebt gemaakt en kopieer deze. Probeer nu in een ander programma (photoshop, graphic converter) de afbeelding te plakken. Als dit lukt, dan kun je de afbeelding opslaan als een .jpg.
Als dit niet werkt kun je altijd nog de optie “schermafbeelding” proberen.
Dan word in feite je complete beeldscherm met alles wat je er op dat moment op je desktop hebt staan gekopieerd, en een afbeelding van gemaakt. Daarna kun je bv in photoshop je gedeelte eruit halen wat je wilt hebben en dat vervolgens op te slaan als .jpg (Let wel op, de 2e optie kan kwaliteitsverlies hebben)
Succes
Geert
Met alles wat jij maakt in Appleworks, kan jij op diverse manieren opslaan, b.v. opslaan als, en dan gewoon aanklikken als Jpeg o.i.d. MAAR inderdaad als jij deze afbeelding weer opent gebeurd dat weer met Appleworks !!
MAAR als je deze afbeelding ( jpg ) gaat versturen of gaat branden of je wilt deze met een ander programma bewerken zie je alleen de afbeelding dus geen applworks er “omheen”.
En inderdaad een “screenshot” maken kan ook, gewoon .jpg erachter zetten en klaar, en dat kwaliteits verlies valt wel mee………
Voor een screenshot moet jij maar even zoeken in HELP bij “toetscombinatie”.
En Geert met een screenshot hoef je dus NIET het hele beeldscherm te “fotograveren”……..
Succes alle
Anton uit Heerenveen
Dit gebeurd wel automatisch bij de standaard screenshot optie (appletje+shift+3) van OSX. Dan word er een afbeelding van je complete desktop gemaakt.
Tenzij je natuurlijk het programma “schermafbeelding” gebruikt uit de map Hulpprogramma's. Dan kun je inderdaad selecteren wat je wilt gebruiken.
Geert
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?