wat is een goede filemanager voor apple mac?

• john

Ik zoek een betere filemnager dan finder, weet iemand een goede?

• Geert

Ik zou zo geen andere weten. Wat ik wel weet is dat met Finder helemaal niks mis is,

en dat er waarschijnlijk weinig beters te vinden zal zijn.

Waarom ben je eigelijk op zoek naar een vervanger ??

Geert

• john

Dank voor je antwoord. Bij windows xp heb je 2 x explorer dat is makkelijk om bestanden van de ene naar de andere file te verplaatsen. Ook zou ik wel willen weten hoeveel ruimte ofwel bites elk mapje op mijn mac harde disk heeft vandaar. john schreef:

>

> Ik zoek een betere filemnager dan finder, weet iemand een

> goede?

• Geert

2 explorers bereik je in finder heel simpel door 2x de toetscombinatie appletje + N in te toetsen, dan krijg je 2 finder vensters die je langs elkaar kunt zetten, zodat je heel gemakkelijk dingen kunt verplaatsen.

Evenals het gebruik van de F9 knop waardoor je al je geopende vensters als een overzicht langs elkaar krijgt. Zo kun je heel snel wisselen van venster als je dingen wilt overzetten.

Wat betreft de grootte van bestanden en mappen is het een kwestie van instellen,

1 open een nieuw finder venster,

2 zorg dat het finder venster in lijst formaat staat (appeltje + 2)

3 kies dan voor weergave opties (appeltje + J) en vink als 1e het onderdeel “alle vensters” aan en daarna het onderdeel “bereken alle grootten”.

Nu krijg je in elk venster van de finder wat op lijst formaat staat ingesteld de grootte van de mappen en bestanden erbij.

Geert

• mcWillem

Wat bedoel je met bestanden van de ene naar de andere file verplaatsen? Een file is het engelse woord voor bestand.

Wat bedoel je met 2 x explorer en waarom is dat makkelijk?

• Geert

“bestanden van de ene naar de andere file verplaatsen” ik neem aan dat john in dit zinsverband met “file” hetzelfde bedoeld als “map”.

• Skaja

Bovendien weten wij Maccers dat je een bestand vast kan pakken, boven een andere map (schijf) kan houden totdat deze openspringt en op die manier door kan gaan to je op de gewenste lokatie bent en dan het bestand daar laten vallen. Om te zorgen dat een directory sneller openspringt kun je op de spatiebalk drukken…