gegevens uitwisselen

• M&T

Hoi,

Hopelijk heb ik zeer binnenkort de nieuwe I-Mac in huis. Op mijn oude I-Mac staan erg veel foto's die ik uiteindelijk naar de nieuwe Mac over wil zetten.

Het uitwisselen van alle foto's over het web wil ik niet en branden is geen optie omdat ik dat niet kan met de oude Mac.

Kan ik eenvoudig (en hoe dan?) de twee Macs koppelen middels een USB kabel en zo de foto's van map in oude Mac verplaatsen naar een nieuwe map op de nieuwe Mac?

De oude Mac heeft 10.1.5 en de nieuwe 10.4.

Zelf dacht ik aan iets van filesharing aan zetten maar nogmaals, alles moet gewoon zonder dat er ook maar één Mac verbonden is met het net.

Bedankt voor jullie eventuele tips en adviezen.

• edreob

je hebt meerdere opties:

1) dmv fire wire kabel verbinden en zo over brengen

2) via netwerk ja…..filesharing aan en dan inloggen op de ander…

toedels

• Skaja

Dat is voor de vragensteller een wel heel erg beknopte beschrijving :-)

Als je twee Macs hebt en geen router gebruikt, koop je een UTP cross kabel. Aan beide uiteinden hang je een Mac. Op beide Macs ga je naar Systeem Voorkeuren/Netwerk. Kies bij Toon voor Ingebouwd Ethernet en kies daaronder voor het handmatig regelen van het IP adres. Vul op de ene mac 192.168.1.1 in en op de andere Mac 192.168.1.2.

Op een van de Macs ga je nog naar de Delen voorkeuren en zet je Filesharing aan (wel raar zo, dat Nederlands en Engels door elkaar…). Op de andere Mac ga je vanuit de Finder via het Ga Naar menu (servers) naar de optie om op een server in te loggen. Of hij vindt de andere Mac automatisch of je vult het IP adres van de andere Mac in. Waarschijnlijk moet je dan inloggen en krijg je de andere Mac op je bureaublad te staan. Vervolgens sleur en pleur je de foto's heen en weer…

Succes!!

• M&T

Bedankt voor de snelle reacties, had ik mijn nieuwe Mac maar zo snel in huis ;-)

Firewire zal in ieder geval niet lukken omdat de oude Mac dat niet heeft……

Crossed UTP kabeltje moet lukken denk ik, wist niet dat het zo “eenvoudig” zou gaan. Mocht ik er uiteindelijk toch niet uikomen trek ik wel weer aan de bel,

Tanx

• edreob

Sowwy……….

;)

ws ff supersnel tussen de bedrijven door…..

• M&T

No problemo ;-)