Hardeschijf beschadigd...

• Perry

Hallo Skaja,

Ik heb discwarrior en techtool geprobeerd en die sporen inderdaad de problemen op en doen er verder niets mee.

maar diskUtility repareert hij dan wel de badblocks? ik berijp het namelijk niet helemaal wat het programma precies doet. (het schrijven van nullen?!?!)

Ik heb gisteren alles van mijn imac afgegooid door middel van programmatuur herstel. Ik heb nu nog maar 1 badblock.

Gr Perry.

• Skaja

Ik raadde je aan om op te starten met een Mac OS 9 CD. Op die CD staat namelijk het schijfhulp programma die je nodig hebt. Als je dat programma zijn werk laat doen, “mapped” hij tevens de bad blocks “out”…

:-)

• Perry

Hallo Skaja,

Bedankt voor je advies:). Het is gelukt. De badblocks zijn verdwenen! Het programma heeft het hersteld.

Gr-Perry

• Skaja

Wees je er wel van bewust dat bad blocks geen goed teken zijn! Afhankelijk van de oorzaak kunnen bestaande bad blocks omringende blocks “besmetten”. Het kan het begin van het einde van een schijf zijn. Zie het even aan, maar mocht je weer problemen krijgen, zoals een vastlopende Mac bij het kopiëren van en naar die schijf, dan raad ik je aan een nieuwe HD te kopen en de data over te zetten!

• Perry

Okay ik zal het even aankijken. bedankt!