Hallo allemaal,
Mijn hardeschijf is beschadigd en northen diskdocter kan hem niet repareren. Wat kan ik hieraan doen? Alles wissen met programmatuur herstel?
alvast bedankt.
GR-PERRY
Als het bad blocks zijn, kan ik je aanraden met een Mac OS 9 cd op te starten en met de disk utility dje HD op laag niveau te formatteren en nullen te schrijven. Dit schijnt effectiever te zijn dan de utility in OS X. Er zijn meerdere artikelen over geschreven. Ik heb het ook ervaren! Meerder applicaties konden er niets mee. Wel zagen ze de defecten, maar konden het niet repareren. Die OS 9 disk utility wel.
Succes!
Ik heb indertijd ook DiskWarrior geprobeerd. Verder TechTool Pro en de OS X DiskUtility. Geen van hen kon het probleem oplossen, wel opsporen. Eer stond leuk vermeld dat er problemen waren gevonden, maar verhelpen konden ze geen van allen. Naar aanleiding van meerdere artikelen dus, heb ik de DiskUtility op een OS 9 installatie cd geprobeerd en die zorgt ervoor dat tijdens het formatteringsproces (en het schrijven van nullen) automatisch de mogelijke badblocks geregistreerd worden in de database van de harde schijf, waardoor ze vervolgens niet meer gebruikt zullen worden. Ik zou zeggen, probeer de verschillende opties eens, te beginnen met DiskWarrior en TechTool Pro…
Succes!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?