apple works weg

• trixie

Hallo Allemaal,

Op verzoek van een vriend heb ik de mac (mini) opnieuw opgestart en alle programma's opnieuw erop gezet, alleen mis ik apple works. Alle programma's zijn er (en doen het) alleen het hele programma apple works mis ik (terwijl ik gewoon de gehele schijf heb laten draaien/installeren). Wat heb ik mis gedaan?

Ik heb juist apple works nodig vanwege mijn studie. Heeft iemand suggesties wat ik kan doen om apple-works weer terug te krijgen, of kan iemand mij (als een kind van 4) uitleggen wat ik moet gaan doen om alles helemaal schoon te krijgen en de twee bijgeleverde cd's (ox10 en os9) te installeren zodat ik apple works weer terug heb op mijn macje.

Djw.

• Gijs

AppleWorks staat op de softwareherstel-cd of dvd die bij je computer werd geleverd. Het staat niet op nieuwe systemen die je los in de winkel hebt gekocht. Op die herstel-cd of dvd moet je AW zoeken bij de extra software die je tevoorschijn krijgt als je voor een aangepaste installatie kiest. Als het goed is kun je AW daarmee ook los installeren, dus zonder je hele systeem er opnieuw op te zetten.

• mcWillem

Op de OS X cd moet ergens AppleWorks staan. Doe de cd in je computer en zoek even op de cd met de zoek functie van de Finder. Ik zit nu niet achter mijn Mac, anders had ik je het wat precieser kunnen vertellen. Het kan ook zijn dat het op de programmatuur herstel cd staat, maar ik weet niet of je die tegenwoordig ook nog erbij krijgt… Succes

• Rene

ik heb gezocht op de osX cd's maar helaas.

Mocht het er toch zijn dan wil ik dat ook graag weten.

Rene

• Gijs

Nog een keer. De extra programma's, zoals AppleWorks, staan alleen op hertsel-cd's en -dvd's die je bij een eMac, iMac of iBook hebt gekregen. Dus niet op los gekochte OS X schijven en ook niet bij PowerMacs en PowerBooks.