kan er op een Imac G3 333 OSX 10.3

• mark

Ik heb een Imac G3 333 mhz (oranje) met 192 mb interne geheugen 6Gb HD er staat nu OS 9.2 op maar wil er graag OSX 10.1, 10.2 of 10.3 op zetten.

Wat moet ik allemaal veranderen om hem goed te laten lopen, of kan 't helemaal niet?

Groetjes,

Mark.

• mcWillem

10.3 kan

Verwacht een bijzonder snelle machine, maar mijn G3 400 Mhz kan het ook en redelijk goed. Ik kan je wel aanraden om een andere hardeschijf er in te (laten) zetten. 10.3 neemt volgens mij al 3 Gb van je hardeschijf in beslag. Tel daar bij al je programma's op, de documenten (foto's, fil'ms, muziek tekstbestanden, ed) en minimaal 1Gb vrije ruimte voor acOS 10.3.

Ik heb er nu 512 Mb in zitten. Elke keer toen ik mijn geheugen uitbreidde, werkte Panter (10.3) weer een heel stuk prettiger.

Kortom, het kan wel volgens mij, maar overweeg uitbreiding van opslag en geheugen.

• Skaja

Denk er aan dat die machientjes relatief kleine harde schijven hebben. Iets van 10 GB. Kies tijdens de installatie van OS X 10.3 voor een Custom Install en vink de talen en printerdrivers uit. Dat scheelt zeker 1 GB, als het niet meer is…

• mark

Dus ik heb een GO!?

• wiet

Ik meen dat er ook bij de 333 Imac het “eerste 8 gig. syndroom” speelt. Zorg voor je wat instaleert eerst voor de laatste firmware update. (ik meen versie 4190) Dit is heel belangrijk! kijk even op de pagina: http://www.apple.com/nl/support/imac/g3/

Hoop dat het niet al te laat is…