Tiger op externe HD

• Bob

Hallo,

Ik heb Tiger aangeschaft maar wil het eerst even uitproberen voor ik overstap van Panther. Ik wil zeker weten dat al m`n programma`s goed werken onder Tiger.

Ik heb een Externe Maxtor Firewire Harddisk.

Nu schijnt het mogelijk te zijn dat Tiger kunt installeren op de externe schijf en dat je dan kunt opstarten met Tiger.

Is dit zo? en wat moet ik dan precies doen?

Gewoon tijdens het installeren van Tiger de Maxtor externe disk als doelschijf selecteren en vervolgens installeren?

Vriendelijke groeten,

Bob.

www.be-bob.nl

• Skaja

Precies zoals je zegt: installeren op je externe HD. Dan in de Opstartschijf voorkeuren eventueel die HD met Tiger selecteren en rebooten…

• Remco uit Zeeland

Hallo,

Enige tijd heb ik ook met een externe hd opgestart van af classic terwiijl ik osX draai.

Alleen bij mij begon alles niet direct maar wel na verloop van tijd kuren te vertonen. Programma's werkt niet of maar half, konden niets vinden etc tot het echt niet meer werkbaar was.

Dus succes er mee!

Groet van remco uit zeeland

• Skaja

Maar het kon wel… Zal wel een ander probleem zijn geweest. Installeren en booten vanaf een externe HD kan gewoon!

• Bob

Skaja en Remco,

Bedankt voor het advies.

Ik ga het gewoon proberen.

En al zou Tiger na een tijdje problemen gaan geven dan gooi ik het er gewoon af.

Dat lijkt mij juist het voordeel van het installeren op een externe schijf.

Dan kan ik het lekker eerst uitproberen.

Groeten,

Bob.