Heb een groot aantal fonts op mijn appeltje, OS9, gezet. Als ik nu WORD opstart loopt in 1 keer de computer vast en moet ik de stekker er uit trekken om te herstarten.
Wie kan me helpen?
Hoi Anet,
Ik kan helaas geen antwoord op je vraag geven.
Wat ik je wel als tip wil geven is dat je nooit opnieuw op mag starten door de stekker er uit te trekken.
Ik heb die fout ook gemaakt met m`n eerste mac en na een tijdje begaf m`n voeding het. (reparatie van 380 euro) Je voeding krijgt een ongelooflijke opdonder door het plotseling uitschakelen van de spanning.
Als je Mac helemaal vaststaat moet je gewoon even de powerknop enkele seconden ingedrukt houden. Daarna start hij gewoon weer op.
Groeten,
Bob.
Hee Anet
Waarschijnlijk een beschadigde font wat nogal eens voor bommen en vastlopers zorgt. Heb je geen font beheer programma ? zoals ATM?..of suitcase? das een ideale oplossing hiervoor….
En al je fonts in één map zetten …dus niet in je lib of zo , maar gewoon in je docs en vanuit atm ernaar verwijzen.
toedeloet en succes
Maurice.
Bob,
ik heb nu ruim 1 jaar een iMac G4 met plenty ram e.d., maar ook bij ons loopt eens in het halve jaar de mac vast en kan dan niet herstart worden met de powerknop door die enige tijd ingedrukt te houden. Enige mogelijkheid is dan de stekker eruit. Echt waar.
Draai overigens op 10.3 laatste versie.
Nog geen oplossing voor gevonden. Geeft overigens geen reden tot klagen.
Frank
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?