netgear draadloos internet

• trixie

Beste allemaal,

Ik ben de trotse beziter van een mac mini, ik heb alleen één probleem: We hebben (woon in een woongroep) een draadloos netwerk van netgear, ik heb daarom mijn mac mini laten voorzien van een airport extreme kaart. Ik, hoezeer ik het heb geprobeert, krijg het alleen niet voor elkaar. Een huisgenoot heeft een Imac G5 ook incl airportkaart waarbij het wel werkt. Ik heb inmiddels alles al geprobeert, maar krijg het niet voor elkaar. kan iemand mij misschien verklaren waar het aan kan liggen? Ik heb het ip-adres wel goed, het netwerk werkt ook prima (ik heb 24 mbs verbinding, althans dat geeft de mac mini aan) en toch heb ik geen verbinding. Kan iemand mij misschien helpen? Waar moet ik precies zijn voor eventuele verandering en/of aanpassing?

• Skaja

Beveiliging in de router? beperkte toegang voor bepaalde IP adressen of misschien moet je eerst je MAC-adres in een lijst van toegestane gebruikers zetten?

• wiet

probeer het eerst eens met een draad. Herkent de mini de airportkaart? (kan je zien in ‘systemprofiler’) Twee macs met een airportkaartje moeten elkaar ook zo kunnen zien(zonder router of basestation)