De programma's waar jij over spreekt, zijn er ook voor de Mac. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Microsoft maakt het Office pakket ook in een Mac variant, maar daar ontbreken Acces (maar dat gebruik je toch al niet) en Outlook. Wel zit er in het Mac Office pakket Entourage, dat het zusje is van Outlook. Het is zeg maar de Mac tegenhanger, maar wel van Microsoft.
Als je de Mac hebt en er een beetje in rondkijkt, zul je merken dat Apple al een aantal programma's voor je heeft geïnstalleerd. Daarbij behoort ook een ander email programma: Mail. Verder een browser, een foto- en videobewerkingsprogramma (iPhoto, iMovie). Volgens mij krijg je er ook nog iLife bij; het creative Office pakket met iDVD, GarageBand e.a.
Bedenk overigens wel, dat als je overstapt op de Mac en je bent een brave jongen, je ook het Microsoft Office pakket voor de Mac moet kopen en de prijs, daar word je niet vrolijk van!
Wat betreft het functioneel overstappen zal het prima gaan, qua financiën weet ik het niet.
Ben je student, kijk dan op surfspot.nl. Ik heb daar voor 15 euro Office legaal aangeschaft…
Succes