vraag over mac mini

• Andre

Ik ga nu overstappen van pc naar mac mini. Misschien domme vragen maar ik weet het gewoon niet:

kunnen programma's zoals outlook (agenda, mail, etc) ook onder mac draaien?

ik heb een ipaq 2210, met windows 2003 als besturingssysteem. Geeft dit problemen voor het synchroniseren met outlook op de mac mini?

ik gebruik vooral Word, is 256 mb voldoende?

Thanx mensen!

• vincent

alles is ook op mac te gebruiken (microsoft office 2004). Maarre dat leipe outlook wil je niet meer hoor als je de apple alternatieven hebt geprobeerd. Om contacten en dergelijke over te pompen, moet je deze exporteren als bijv. vcards. 256 mb is wat karig, het systeem gebruikt namelijk al het merendeel hiervan. Eigenlijk moet je er minimaal 512 mb in doen. Op apple.nl vind je meer info.

succes

• bart.

je moet wel de Mac-versie van Office aanschaffen; pc programma's draaien niet op een mac (behalve als je virtual pc-een windoos emulator- installeerd)

• Theo Franchimon

Je moet Andre geen verkeerde informatie geven, het is vrijwel onmogelijk om PC games op je mac te spelen, zélfs mét emulator, games zijn namelijk (bijna altijd) te zwaar voor een emulator.

• Andre

Ojee, is het zo verstandig om een mac-mini te kopen en over te schakelen van pc? Ik speel geen games maar voor de rest -word, outlook, photeditors, muziek- en mpg's/avi software- voor de pc. En dan die pda Ipaq 2210 met windows 2003.

Mmmh, ben even aan het twijfelen.

• Remco uit Zeeland

Outlook doet het niet onder Osx. Maar daar krijg je wel mail voor terug.

Ook een fijn programma waar je zo aangewend bent.

Groet van remco uit zeeland

• Andre

Beste mensen, kan ik mijn HP ipaq 2210 die onder windows 2003 draait probleemoos laten synchroniseren met het outlook-achtig (ik weet de naam niet) van OSX van Apple die in de mac-mini draait?

• Skaja

De programma's waar jij over spreekt, zijn er ook voor de Mac. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Microsoft maakt het Office pakket ook in een Mac variant, maar daar ontbreken Acces (maar dat gebruik je toch al niet) en Outlook. Wel zit er in het Mac Office pakket Entourage, dat het zusje is van Outlook. Het is zeg maar de Mac tegenhanger, maar wel van Microsoft.

Als je de Mac hebt en er een beetje in rondkijkt, zul je merken dat Apple al een aantal programma's voor je heeft geïnstalleerd. Daarbij behoort ook een ander email programma: Mail. Verder een browser, een foto- en videobewerkingsprogramma (iPhoto, iMovie). Volgens mij krijg je er ook nog iLife bij; het creative Office pakket met iDVD, GarageBand e.a.

Bedenk overigens wel, dat als je overstapt op de Mac en je bent een brave jongen, je ook het Microsoft Office pakket voor de Mac moet kopen en de prijs, daar word je niet vrolijk van!

Wat betreft het functioneel overstappen zal het prima gaan, qua financiën weet ik het niet.

Ben je student, kijk dan op surfspot.nl. Ik heb daar voor 15 euro Office legaal aangeschaft…

Succes

• Andre

veel dank, daar heb ik wat aan, Skaja. Misschien is dat de reden waarom mensen zo moelijk overstappen naar de Mac: niet alleen de hardware is duur maar ook de software.

• bart.

foute info? even goed lezen wat er echt staat….