problemen met cd branden

• donna

Wie o wie kan mij helpen… heb een cd/dvd brander gekocht LaCie Toast 6 titanium geïnstalleerd en als ik dan een cd brand lijkt het gewoon te lukken… krijg ook dat het goed gebrand is maar stop ik de cd in mijn mac dan krijg ik (ik werk in X)

u hebt een schijf in computer geplaatst die volumes die niet in MAC OS X kunnen worden gelezen

wat doe ik fout… ik hoop echt dat iemand me kan helpen… alvast bedankt!

donna

• edreob

hallo Donna,

lijkt erop alsof je in toast de optie windows cd hebt gekozen…

dus : toast openen—> je data in je vernster slepen en eventueel een naam geven, is wat jij wil………en dan mac volume aan linkerkant kiezen..waarschijnlijk lukt het dan wel…

anders proberen via diskutility te branden….

succes,

Maurice.

• donna

dank je voor je mail maar ik brand met optie geschikt voor mac en windows … dat moet dan toch geen probleem zijn… en wat is diskutility????

• Elma

Schijfhulp.

• edreob

om welke bestanden gaat het dan…?

• Ton

Ik begrijp dat je een externe brander hebt aangeschaft, heb je al geprobeerd om de schijf via die brander te mounten?

Kijk ook eens of Toast niet in Simulation mode staat, onder recorder settings.

Heb je data of audio gebrand? Maakt misschien verschil.

• donna

ik brand mijn digitale foto's… zet de brander op cd en zie ook dat hij de cd herkent zeg maar en gaat branden… geeft aan dat alles goed gegaan is maar als ik het in mijn computer doe kan die het niet lezen…

• Ton

Kom ik weer terug op mijn eerdere vraag: als je die gebrande cd in de (La Cie) brander stopt, krijg je hem dan wél te zien op je desktop??

Als dat niet gebeurt is waarschijnlijk je brander niet in orde.

In dat geval snel terug naar de winkel.

Succes, Ton

• donna

nee… ik zie het niet op mijn desktop… het rare is dat hij 1x een cd gebrand heeft toen ik het net had… en daarna wou ik een dvd branden en dat lukte niet en nu lukt het ook niet om een cd te branden.. wordt langzaam gek…. kan het niet uitstaan dat ik er niet achter kom hoe het komt. Heb roax toast even weggegooid en het pakket opnieuw geistalleerd maar moet dit weekend weer even branden of het gaat lukken … in ieder geval allemaal hartelijk dank voor jullie hulp!