Demon op PC en 2x Mac?!

• Sander

Dag,

Na heel erg veel en lang proberen, wordt ik nu een beetje radeloos van het volgende probleem:

Graag zou ik Demon ADSL willen delen met 1 eMac (OSX 10.30); een Mac Mini (OSX 10.3) en een PC (XP)

Het gaat om Demon ADSL; een Broadband router van USR (http://www.usr.com) en allemaal CORRECT werkende snoeren.

Elke computer kan via de modem op internet, echter met de router wil het maar niet lukken.

Iemand enig idee hoe ik de router zou moeten configureren (Demon heeft volgens mij een static IP? Welke instellingen heb ik op de router nodig?)

Ik hoop dat iemand raad weet.

Alvast bedankt,

Sander.

• Skaja

Wat voor type verbinding wil Demon dat je maakt? Maakt het modem die verbinding of de achterliggende computer. M.a.w. Wie krijgt het externe IP toegewezen gekregen? Als het niet de modem is, kan de router dan de benodigde verbinding opbouwen?

Door loop een eventuele setup procedure in het modem. Stel indien nodig de DHCP server in het modemof router in…

Eigenlijk te complex om in één zin alle info te proppen… Doe het stap voor stap. Vraag desnoods bij de Demon helpdesk om hulp. Niet dat ze je router moeten ondersteunen, maar wel hoe de verbinding loopt e.d.

Succes!