afspeellijsten op ipod

• Huub

ik krijg mijn afspeellijsten niet op mijn ipod. Ik heb heel netjes in windows verschillende mappen met muzieksoorten aangemaakt.. alternatief, lounge etc… Ik kan natuurlijk wel mijn hele muziekmap in 1 keer in itunes zetten, maar niet afzonderlijk in afspeellijsten.

1.Moet ik nu eerst mijn gehele ipodmuziek naar de bibliotheek verplaatsen en dan in de bibliotheek vervolgens weer handmatig alle muziek uitkiezen en die in mappen plaatsen? of is er een makkelijkere manier?

2.Hoeveel afspeellijsten kun je in je ipod aanmaken? ( ik heb een nieuwe 20 gig. versie).

3. Er is een verschil in afspeellijsten, bij degenen die er sdtandaard instaan staat een soort van zonnetje ervoor in itunes.. als je zelf een afspeellijst maakt zie je een muziek icoontje. wat is het verschil hiertussen?

4. Weet iemand waar ik gesproken boeken kan downloaden?

Alvast bedankt! Huub

• Elma

Hoewel ik een afkeer van Windows heb, lijkt mij dit een redelijke oplossing: Kun je je mappen in Itunes zetten? Zou ja, geef dan in de nummerinformatie (dit kun je voor alle nummers in een map tegelijk doen) het genre aan. Je kunt dan op je Ipod de nummers op genre afspelen.

Punt 2. Zoveel als je wilt.

Punt 4. Zoek in Google op podcasting. dan kom je al een heel eind verder.

• Skaja

Ik denk dat je eerst eens goed de handleiding of helpfunctie van iTunes moet doorlezen om te begrijpen hoe e.e.a. werkt.

Wat je zelf al zegt: alle muziek in je library importeren. Dan verschillende playlists aanmaken en vanuit de library de gewenste nummers in een playlist slepen. Er is een verschil tussen een gewoneplaylist en een smart-playlist.

De genres en andere informatie voer je in in de id3tags van een mp3. klik op een of een selectie van nummers in de library en kies voor info. Op basis van die gegevens kun je sorteringen maken.

Toevallig staan er een aantal gratis audio boeken ter download op de VPRO site.

Succes,

Skaja

• Wouter

of je zoekt met emule naar äudio books“of ”spoken books".

• Skaja

Ej Wouter, was dat een PC trema of PC trauma?

:-)

Sorry, even off-topic, ik kon het niet laten