Webcam suggestie gevraagd

• Arnoud Sterk

Ik heb een mijn ouwe trouwe IMAC (600 Hz, 40 gig HD) keurig geupgrade met in totaal 768 mb ram en OSX. Dit werkt goed (Bart, Skaja nog bedankt voor alle aanwijzingen!).

Ik wil graag een Ichat verbinding met een webcam opzetten. Nu geeft de oude webcam (Philips Vesta) die ik op de USB poort aansluit de mededeling dat er te weinig stroom beschikbaar is. Kennelijk heb ik een webcam nodig die op een ander (lager) voltage werkt en/of minder stroom gebruikt.

Heeft iemand enig idee waar ik op moet letten als ik een nieuwe webcam koop om dit probleem (te weinig stroom via usb) te omzeilen.

Als iemand een merk liefst met typenr waarmee hij of zij goed ervaringen heeft kan aanraden hoor ik het graag.

Ik stel geen hoge eisen; het is alleen voor een Ichat verbinding.

Alle suggesties zijn welkom.

Dank,

Arnoud Sterk

• edreob

hai arnoud

je krijgt die melding waarschijnlijk omdat je hem in je toetsenbord prikt.

Probeer hem rechtstreeks in je usb poort van je mac te hangen, dan zal je waarschijnlijk geen melding meer krijgen.

En anders zou je het kunnen proberen om een eigen gevoede usb hub te gebuiken (bijvoorbeeld een van Belkin)

iChat ondersteund geen usb cams, maar daar is een patch voor…heb je software enchancer en webcam-usb voor nodig. Het is te doen, maar daar kunnen ze je hier wel mee helpen (ik heb dat zelf niet gedaan)

succes,

Maurice.

• edreob

Ik vergeet te zeggen:

Zelf heb ik een Logitech 4000 Pro en er goede ervaringen mee.

Maar lees mijn andere post ivm iChat + usb cams.

Maurice

• Bob

Hey Arnoud,

Ikzelf gebruik de Logitech Notebook Pro.

Heeft dezelfde specs als de Logitecht 4000 pro, maar de notebookpro is heel makkelijk te plaatsen op een plat scherm Je iMac of ibook b.v.

De kwaliteit van de Logitechcams is nog beter dan de iSight.

`t wordt nu alleen nog tijd dat er eindelijk eens messengerprogramma`s voor de Mac uitkomen die videoondersteuning hebben.

Groeten,

Bob

www.be-bob.nl

• edreob

Voor Bob:

yahoo messenger ondersteund webcam voor mac+pc

en er is nog het programma iVisit

Maurice.

• Bob

Hoi Maurice,

Bedankt voor je reactie.

Maar dat Yahoo messenger webcam ondersteuning heeft wist ik al.

Maar dan moet degene met wie ik chat, ook dat programma hebben.

Het voordeel van Adium en Mercury is dat het perfect samenwerkt met MSN, en dat gebruikt nou eenmaal (bijna) iedereen.

Overigens is het wel opvallend dat Microsoft stopt met MSN voor de MAC.

Dus wie weet komt Apple in OSX 10.4 met een eigen MSN-client?

We wachten af…….

Groeten,

Bob.

• Skaja

Microschoft stopt met MSN internet dientsen, maar niet de Messenger.

"Microsoft heeft vandaag gemeld dat het bedrijf vanaf mei 2005 de Mac-client van online MSN internet diensten niet meer zal ondersteunen. Op dat moment gaat Microsoft veranderingen doorvoeren die tot gevolg hebben dat de huidige Mac-client niet meer zal werken. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet over MSN Messenger, maar over de desktop client van de overige internetdiensten van MSN die met name in Amerika populair zijn.

Mac-gebruikers worden dus niet uitgesloten van de online MSN diensten. Het moet tegelijkertijd mogelijk worden via een willekeurige webbrowser een MyMSN-pagina in te stellen. Die pagina moet als portal gaan dienen en in de online MSN internet diensten blijven voorzien."

Bron: http://www.macfreak.org