externe dvd-brander:geen geluid met iDVD-video??

• monique

hallo allemaal, inmiddels begin ik een beetje radeloos te worden. na veel vijven en zessen heb ik dan eindelijk mijn filmpjes kunnen maken in iDVD 5 (vorige week aangeschaft), maar nu wil ik ze met dat mooie menu op een dvd zetten met toast op mijn externe dvd-brander van LaCie (ook vorige week aangeschaft), maar er is geen geluid. eerst herkende hij het bestand niet, dus probeerde ik het met video-ts, en dat pakte hij wel, maar er is nergens geluid te bekennen; ook niet in het menu wat ik heb gemaakt. help please! volgens apple-center zou het allemaal heeeel makkelijk moeten gaan, maar hoe komt het dan dat ik al dagen bezig ben zonder ook maar 1 dvd als resultaat?

• monique

overigens was ik vergeten te vermelden dat ik wel e.e.a. op macfreak heb gevonden, maar dat het feit blijft dat toast het img-bestand niet (h)erkent. oftewel, ik snap het gewoon niet meer …

• Theo Franchimon

Is het essentieel dat je hem in Toast brand? In iDVD kan het namelijk ook.

Je moet je iDVD project als schijfkopie bestand opslaan. Dit kan je dan gewoon als data branden op een dvd (dus niet als film of wat dan ook!!).

• monique

heel erg bedankt Theo! jouw laatste zin bleek de oplossing te zijn… ik probeerde te branden in de video-tab. inmiddels heb ik EINDELIJK de groovy-funky dvd met mijn video-art kunnen branden, pffff, je hebt me gered van een nogal eenzijdige vrijetijdsbesteding (lees: nachtenlang gefrustreerd klooien met m'n mac) , grinzzzz