mailprogramma fout?

• jorino

Wie kan me helpen?

Ik zit achter een G4 en werk met OS 10.1.5

De volgende problemen hebben zich voorgedaan:

ik start mail op om iets binnen te halen, ik krijg een foutmelding dat binnenhalen geen optie is, want hij wil een bepaald wachtwoord (waar hij anders niet om vraagt)

ik heb de computer herstart, niet dat hij vastliep maar het leek me een handige optie, heb het op die manier eerder omzeilt.

Vervolgens kom ik na het herstarten in een oudere versie terecht?

Alle instelling (zoals bijv bureaublad en de programma's onder in de balk) waren weer ouderwetsch. Lekker (NOT), want ik kan geen mailtjes meer vinden, nu lijken er 2 mailprogramma's hier in te staan. (werk) kan het zijn dat hij een oud systeem heeft gepakt ofzo? ik snap er even geen houtje meer van, iemand die me helpen kan????

• Skaja

Is er recent iets veranderd? Heb je software geïnstalleerd? Systeem en/of Mail instellingen aangpast?

• jorino

vrijdagmiddag moest ik een backup branden, dat gaat hier via een programmaatje dat nog in OS9 werkt, daarna sloeg de boel op tilt (had ik er idd wel even bij kunnen vermelden) Burn heet het programma geloof ik. Recent is er niets geinstalleerd, en/of verandert

• Skaja

Maar als je verder onder X draait, dan is het aan te raden de privilegs te herstellen. Opstarten met de OS X install 1 CD, in het Installer menu de DiskUtility openen, HD selecteren en priviliges herstellen.

Mocht dit geen effect hebben, maak dan eens een nieuwe User aan op je Mac en stel e.e.a. daar opnieuw in (als test…)

• jorino

ik was al bang dat het grote dingen ging vergen om het weer lopend te krijgen :-(

probleem is dus nl ook dat er hier een wachtwoord van de beheerder mist, dus alles zal weer opnieuw geinstalleerd moeten worden…. helaas…

mijn dank is groot!

• edreob

haaai

kan zijn dat de mail server van planet eruit ligt. Dan vraagt bij mij mail ook om wachtwoord…..dus even geduldig zijn en wellicht komt het zo meteen weer goed.

Hier is het zelfs zo, dat er wel een om een wachtwoord van het ene account gevraagd wordt en van het andere niet….dan wacht ik even en meestal na een paar minuten of zo is het weer okee. Maar dan ligt het gewoon aan de server-respond van planet.

Succes,

Maurice.

• Skaja

Wat Maurice zegt klopt wel, dat komt bij meer providers voor. Maar als ik het eerste bericht lees, klinkt dat alsof er meer vernaggeld is op die Mac dan alleen het niet in kunnen loggen op een POP-server…

• jorino

't gaat hier niet via planet :-)

Dat dacht ik in eerste instantie ook, dat het niet hiervandaan kwam, maar dat was afgelopen vrijdag, maandag werkte het nog niet, tel daarbij op dat al mijn oude mailtjes weg zijn, er lijkt een andere mailmap te zijn geladen: mail is vertrokken, adressenbestand… hieperdepiep! :-(

en ik werk hier net…het lijkt echt of er een soort ghostbestand van het begin is geladen: lege mailmap, lege explorermap, alle programma's moesten weer onder in de balk gesleept, bureaublad is verandert… Alles lijkt weer naar standaardinstelling te zijn verandert. Ben ik lekker mee.

Kan het echt niets met dat Burnprogramma te maken hebben? Disc Burner.

Ik vind het zo vaag dat het alleen brand via OS9, duurt onwijs lang.

• edreob

heb je al eens geprobeerd om naar je mail-folder in je lib te gaan en daar te 2klikken op je acount?…

tis maar een optie, maar ik weer wel dat mail dan start, en met een beetje geluk heb je het weer terug..

staat in je home folder.

succes….

maurice.