Wat een opmerkelijke opmerking…
Asl je een ADSL verbinding op je huis krijgt, dan zet een ADSL-modem het signaal om in een netwerksignaal (ethernet-modem). Als dat goed draait, dan maakt het geen … eh, niets uit wat je daar achter hangt. Of je nu met een UTP kabel je Mac direct aan het modem hangt of een Airport BaseStation. Wat het basisstation doet is het netwerkverkeer over een radiofrequentie sturen die de antenne op een computer weer oppikt. Of er nu een ADSL verbinding is of niet, twee computers zouden op die manier met elkaar kunnen kunnen krijgen.
Ik hoop dat je begrijpt dat dit los staat van elkaar.
Een internet provider levert een ADSL signaal, al dan niet met een (ethernet)modem en wat jij daar achter allemaal knoopt, is aan jou. Daar hoeven ze dus ook geen support op te leveren, maar wellicht zijn er providers die dat wel doen.
Je zegt “Binnenkort krijg ik op twee adressen een adsl aansluiting.” Vervolgens vraag je welke provider geschikt is. Begrijp ik dat je die keuze dan al gemaakt hebt? Je kunt het beste kiezen voor een Mac-vriendelijk provider, Xs4all bijvoorbeeld. Als je er zelf verstand van hebt en de heldesk nooit nodig hebt, dan maakt het overigens niet zo veel uit. Als het werkt, dan werkt het ook verder prima; zoals bij Wanadoo…
Succes!