mysterieuze verdwijningen

• Charlize

Hallo,

sinds vandaag gebeuren er vreemde dingen op mijn desktop. Ik wilde een bestand verplaatsen naar een map op mijn desktop, dit ging niet omdat sommige onderdelen misten of zoiets, raar, dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt… Daarna bij het opslaan van een tekst-bestand, ook op m'n desktop, had ik ineens niet genoeg bevoegdheden om dit te doen.

Weer later, klikte ik op een map, en die verdween!? Even later waren alle mappen en pictogrammen verdwenen, zonder daar op geklikt te hebben, behalve die van mijn HD, die staat er nog wel gewoon.

Hellup!!!! What the F@#$% happened?

Ik draai de laatste versie van OSX, en heb verder niks raars gedaan.

En Hans Klok is hier ook niet op visite geweest…

Wie weet wat, en kan me helpen?

Gr. Charlize

• Charlize

Oh ja, het enige afwijkende wat ik vandaag gedaan heb, is de software van de belastingdienst gedownload. Zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben?

I don't get it… What happened?

• Skaja

Hahaha, de belastingdienst houdt je in de gaten hoor!! ;-)

Nee, ik had laatst ook ineens het probleem dat ik helemaal niet meer in mijn bureaublad mocht. Doorklikken naar deze map in een Finder-venster in kolom view gaf de melding dat ik niet genoeg privileges had.

Ik heb het opgelost door als root in te loggen, het info schermpje op te vragen van mijn bureaublad en daar bij privileges, de rechten aangepast. Daarna weer inloggen als “gewone” gebruiker en het was weer OK. Toen stonden ook weer alle icoontjes op mijn bureaublad.

Eigenlijk heb ik het via de Terminal gedaan met het commando chwon, maar dat moet je ook maar weten.

• Skaja

chown natuurlijk, typfoutje…

• Charlize

:-)

Dank je Skaja, ik ga het straks proberen. Je hoort nog of het gelukt is.

Gr. Charlize

• leo

De belastingdienst-software kan WEL de schuldige zijn:

http://groups.google.com/groups?hl=nl&lr=&scoring=d&q=belastingdienst%2Cprobleem&btnG=Zoeken&meta=group%3Dnl.comp.sys.mac

• Happy Charlize

Het is allemaal weer ‘back to normal’. :-)

Mijn dank is groot!

Groetjes Charlize.

• Charlize

Djiezus, Leo, die belastingdienst weet het toch altijd weer leuker te maken, he.. ;-) Ik had al zo'n vermoeden.

Gr. Charlize

• Skaja

Bizar he? Ik heb veel veschillende software geïnstalleerd, net als velen van jullie, maar dat ik mijn bureaublad “kwijt” was is weer wat nieuws. Kinderziektes, zo zullen we het maar noemen.