speakers van harman/kardon

• jeroen

Beste allemaal,

Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een setje harman/kardon speakers. Nu hadden we deze al een paar keer gezien en gehoord in een apple-store, waar het geluid lekker goed was . Thuis aangesloten, blijkt het volume flink tegen te vallen (in vergelijk met de apple-store). Nu had ik altijd begrepen dat de aansluiting was via de hoofdtelefooningang is bij de imac (g4). Nu heb ik het geluid (via het toetsenbord van de mac) helemaal voluit en nog is het volume op fluisterniveau. Weet iemand raad?? Ik heb andere speakers (extern) aangesloten gehad en daarmee geen problemen gehad

Hoor graag van iemand.

• edreob

haai jeroen

kijk ff of je in het programma dat je gebruikt ook de volume knop open hebt staan? veelal heb je in de programma's een knop, buiten de drukknoppen op je toetsenbord bedoel ik dus.

(en in itunes bijv je equalizer aan en kiezen voor pre amp on)

Heb je toevallig soundsticks?…..—> rechtstreeks aan de mac hangen ipv aan toetsenbord.

maurice.

(hier knallen ze aardig hoor)

• jeroen

hoi edreob,

Heb inderdaad de soundsticks II, maar begrijp eerlijk gezegd niet zo goed wat je bedoeld met rechstreeks aan de mac hangen ipv toetsenbord? Ik heb geen usb kabel, alleen een tulpkabel van de woofer naar de mac, en 2 kabels voor de sticks (om het zo maar eens te zeggen). Verder heeft alles het gewoon goed gedaan, ook wanneer ik met hoofdtelefoon op zit heb ik vol geluid! De equalizer heb ik altijd op dance gehad en nooit problemen! Kon altijd voluit knallen!

Heb ook onder vookeuren niets veranderd, dus alles moet het eigenlijk gewoon doen zoals altijd. In de winkel zeiden ze alleen tegen mij dat ik de soundsticks moest inpluggen in de ingang van de boxen, maar die tulpuiteinde heb ik niet meegekregen alleen voor de ingang van de hoofdtelefoon.

Kun je misschien uitleggen wat je precies bedoeld met rechtstreeks aan de mac hangen?

alvast bedankt voor je reactie.

• edreob

haai jeroen,

ik had in mijn haast met een half oog gelezen dat je ze via usb aan je mac had gehangen…stom van me…..was ff paar dingen tegelijk aan het doen….

lijkt me wel goed wat je ehbt gedaaan…/..maar ik neem aan dat je op de uitgang bedoeld?..audio uit?…

en anders : terug gaan/..simpel zat…en duidelijke uitleg vragen en desnoods doen ze het maar voor…. was geld zat neem ik aan?…(hier kosten ze 149 ex btw)

maurice.

• edreob

ben ik nog een keer

kijk hier eens:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=31108

maurice.

• jeroen

voor zover ik weet - en ik heb verschillende externe boxen aangesloten gehad aan mijn macje - gaat het altijd via de ingang van de hoofdtelefoon (dus waar je je hoofdtelefoonstekker in plugt). Ik ken eerlijk gezegd niet anders (behalve de kleine waardelozen witte bolletjes die je er standard bij krijgt, die gaan in een andere uitgang, maar dat past niet). Ik heb voor alle zekerheid nog maar eens nagelopen en krijg meer dan voldoende volume (andere boxen en hoofdtelefoon). Dan kan ik echt knallen..Naja.. Heb je link gelezen, bij een ieder kan ie lekker hard, bij mij (alles op tien zullen we maar zeggen) hoor ik nog nauwlijks iets.

Vreemd.. De prijs was opzich duurder dan wat jij er voor betaald (199 incl.btw) maar ik heb ze gekregen voor mijn birthday, so…kosten mij niets (alleen 300 eurootjes aan boodschappen)..hahaha..naja..Ik zal morgen in ieder geval nog fftjes bellen.

thanks!

• edreob

verwend kind

:):)

ik wil ook wel 300 euro aan boodschappen doen hoor, krijg ik dan een 23 inch met g5 dual?

hehhh

Maurice.

• anjo janssen

Hallo,jeroen. Op een van de sticks zitten twee chrome plaatjes met + en - dar kan je ze harder of zachter zetten. gwoon vinger er op houden succes.heb ze ook mvg anjo

• jeroen

Heb inmiddels het probleem opgelost..heren bedankt voor de aanwijzingen..

• Remon

Ik heb de Soundsticks voor €177,- gehaald, bij de bijenkorf kosten ze €199,-

Heb alleen 3 nadeeltjes aan het apparaat.

In de beschrijving wordt niet uitgelegt dat je hem kan uitzetten

door op beide knoppen tegelijk te klikken. (beetje zonde)

En er is ook geen indicatie lampje waardoor je kan zien dat hij uit

of aanstaat en hoe hard het volume staat.

Als je bijv een nummer uitzet ofzo en aan kan het soms voorkomen

het het heel hard uit de boxjes knalt.

Voordat het indicatie lampje is een beetje jammer vind ik.

Remon