hoeveel cd,s gaan er op ?????

• peter

wie kan mij vertellen hoeveel audio cd,s ik op de mini I-pod kwijt kan? en nog een vraag,hoe snel gaat het in de praktijk om een cd er op te zetten? mijn pc heeft USB 1.0

het gaat mij er alleen maar om eigen audio cd ,s er op te zetten.

vast bedankt

• Theo Franchimon

Het is natuurlijk onmogelijk om dat in CD's uit te drukken. De ene CD duurt immers veel langer dan de ander. Ook de boodschap met “Meer dan 1000 liedjes” is misleidend, het ene liedje heeft immers ook veel meer MB dan het andere, het hangt er maar net vanaf hoe goed het opgenomen is. De enige maatstaf die je dan nog kunt gebruiken zijn Mb/Gb. Ik neem aan dat je een Ipod mini hebt van 4Gb (dus 4000 Mb), hoeveel Mb 1 Cd is zou ik niet weten, als u dat weet is met een simpel rekensommetje uit te rekenen hoeveel Cd's er (uiteraard gemiddeld) op kunnen. USB 1.0 is niet snel, met firewire (dat is van de Mac) kun je (meen ik) zo'n 50 Mb per seconde er op zetten, een mp3 van 3 minuten is meestal zo rond de 3 Mb, dit gaat dus zeer snel. Helaas is USB 1.0 lang niet zo snel, ik verwacht een paar seconden per nummer.

• vincent

ik zou me nergens zorgen over maken, het gaat ook met usb rete snel, de echte tijd gaat zitten in het omzetten naar mp3 of aac formaat. Dat duurt als je een trage computer hebt wel een mintuut of 5 per cd.

• SWitt

Ligt er ook aan met welke bitrate je nummers converteerd naar mp3…

Apple gaat er van uit dat je je muziek in 128 Kb/s zet…

Dit had mij ook een tijdje geleden aan het denken gezet en ben er achter gekomen dat je dat niet in het aantal cd's kan uit drukken !

Ik heb echter wel dat in tijd kunnen berekenen….

met 1 gig = 1024 Mb en een bitrate van 128 Kb/s,

kom ik uit op 18 uur en 36 min + -….

met een bitrate van 192 Kb/s (wat ik gebruik) kom je uit op 12 uur 24 min. + - .

je ziet dus dat het belangrijk is welke bitrate je mp3-s converteerd…..hoe hoger de bitrate hoe meer geheugen die gaat gebruiken (Mb-s)…

als je dit maal 4 doet (4Gig) kom je uit op …… reken zelf maar uit..

vergeet niet dat de geformateerde waarde altijd lager ligt dan die 4 gig!!!

staat ook in je gebruiks aanwijzing !

dus >> 4 x de tijd van hier boven minus een beetje

groetjes en hopende je vraag hiermee beantwoord te hebben

Switt…

• peter

het gaat dus NIET om mp 3 muziek…..gewone audio cd,s uit eigen collectie!! nou weet ik nog niet veel meer,maar toch bedankt

• Kor

Een cd origineel opgenomen neemt 10x zoveel geheugen als een MP3.

Iedere cd verschild natuurlijke qua grote.

Gemiddeld is een cd 600Mb.

Dus 4G is ongeveer 6 a 7 cd's

zo goed????

• peter

bedankt……word geen ipod denk ik

• Theo Franchimon

Je kunt op de computer vaak wel de CD rippen en er mp3 van maken, bespaard en hoop mb.

• Mucky

Waar wou jij nog meer cd's opzetten dan?? Als je alles op cd laat staan dan mag je wel een 120gb mpspeler kopen (die er dus niet is), op een goede bitrate gaat er geen enkele kwaliteit verloren, dus ik snap je probleem niet echt…..

• bart.

flauwekul: bij iedere omzetting van aiff / wav naar AAC / MP3 gaat de kwaliteit

achteruit… welke bitrate je ook kiest.