Adsl modem en apple correct geinstalleerd maar toch geen dataverkeer?

• Gerrie

I

k heb 3 dagen terug fiberworld adsl 512kb met bellen gekregen en het modem geinstalleerd zodat het telefoneren over het modem het goed doet. Ik heb mijn apple macintosh g3 ook aangepast voor adsl (via dhcb volgens jullie voorschriften). De apple zocht automatisch de juiste configuratie instellingen erbij. Toch lukt het niet ermee te browsen want er is geen data verkeer, er komt niets binnen. Heeft iemand een tip hoe het toch lukt?

• leo

Wat voor modem heb je,usb of ethernet-is 'ie ook gelijk router? Welk OS?

• Gerrie

Dank je voor je reactie.

Het betreft een osx-3 operating systeem.

Het betreft een gewone adsl modem verbonden met een ethernetkabel en die ethernetkabel gaat van de modem naar de apple g3 . (dus geen usb).

Wat er nou verkeerd gaat weet ik niet, weet jij het? Alvast bedankt voor je reactie!

leo schreef:

>

> Wat voor modem heb je,usb of ethernet-is 'ie ook gelijk

> router? Welk OS?

• Skaja

Ik kan je aanraden je provider eens te bellen en telefonisch te troubleshooten. Zij zoeden kunnen kijken of het modem zich wel heeft aangemeld op het netwerk en een juist IP heeft gekregen. Als je via hen het modem hebt ontvangen zullen ze ook de instellingen in het modem met je door moeten kunnen lopen.

• leo

Je kan doen wat Skaja zegt en/of ook ff kijken op xs4all.nl,die hebben een hele goede uitgebreide hulp op hun site staan-heb er ff vluchtig op gekeken,maar kon niet zo gauw vinden of je wel dhcp moet hebben ingesteld.