hoi beste lezers ik heb een vraag over de minimac ik kan niet meer booten vanaf sommige cd's zoals techtool pro norton enz hoe kan dit ik heb gehoord dat het te maken heeft met de rom versie is dat zo .
graag een reaktie bedankt
jean
Als dat CD's zijn met daarop OS9 als systeem dan klopt dat; Nieuwe macs kunnen niet in OS 9 booten, en daar doe je niets aan.
Overigens kun je Norton beter niet in combinatie met OSX gebruiken; dit levert enorm veel problemen op. Norton heeft bij heel wat OSX gebruikers voor vernielde systemen gezorgd.
okee bart dat weet ik dat ik niet kan booten van os 9 maar ik heb ook techtool pro en daar kan ik ook niet mee opstarten want dat is het programma wat ik nu gebruik het werkt wel maar ik kan de partitie van het systeem niet defragmenteren dat kan alleen vanaf de cd en dat gaat dus niet want mijn minimac wil niet opstaren vanaf de cd ik krijg wel een appetje tezien maar met een ; en verder gaat het niet
wie weet de oplossing
hoi lezers bedankt voor alle reaktie's maar ik ben eruit wat ik moet doen ik gebruik gewoon de firewirekabel en start alle twee de minimac's op zodat er een de externe schijf is en dan kan ik wel de partitie van os x defragmenteren goed he en dat doe ik ook met de andere minimac zo zie je het is toch makkelijk om er twee te hebben
verder schijnt de minimac de nieuwste rom vertie te hebben dat houd dus in dat ook bepaalde software niet meer pakt via het opstart menu zoals de oude cd's van de mac
en ik heb ook nog een oude techtool pro cd en het schijnt als je de nieuwe vertie van techtool pro koopt dat ik dan wel kan opstarten via de cd teminste dat zegt de apple .
makkelijk om te weten toch
groetjes jean
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?