virtual pc op je mac

• Bas Hoevenaars

ik wil een apple notebook aan gaan schaffen maar ben gebonden aan een windows programma wat ik moet gebruiken, mijn toekomstige school werkt met autoCAD en daar is geen mac versie van. is het aan te raden om via virtual pc te gaan werken??

is er iemand die daar ervaring mee heeft?

ik hoor graag je ervaringen.

groeten Bas

• Kor

Deze vraag is al eerder gesteld op dit forum.

Ga maar eens kijken dmv zoekfunctie.

In het kort komt het er op neer dat VPC alleen werkt

voor lichte programma's.

Zelf heb ik geen ervaring met autocad op VPC.

• Skaja

Het onderwerp was inderdaad al gestart. En door wie…? Dat was alleen Autocad voor Mac (native). De vraag is nu anders: draait autocad voor PC in een Virtual Machine? Autocad een beetje kennende wordt dat haren uit je hoofd trekken… Als je al een PC hebt, maar toch achter een Mac wilt zitten, kun je RDC van Microsoft overwegen. Op mijn iMac G4 800 was dat een veel betere optie dan VPC 7 met WinXP. En dat alleen nog maar met een standaard browsertje…

• munga

op mijn G4 draaide autocad redelijk goed, maar traag. op mijn nieuwe G5 crasht VPC zodra ik heet opstart. maar vpc 6 kun je niet op de G5 installeren. vpc had nog meer voordelen, zo ging het beeldscherm (ik heb 23") op helemaal groot, terwijl vpc 7 met xp niet groter in te stellen is als 1078 x 768.

weet iemand hier een oplossing op?

• Bas Hoevenaars

beste munga,

ik begrijp uit je bericht dat je evaring hebt met autoCAD op een apple computer. mijn vraag is wat voor G4 je had en of je autoCAD nu nog steeds gebruikt op je apple computer?

groeten Bas