Aiptek DV4100

• Theo Franchimon

Hoi, ik heb een aiptek Dv4100. Al een half jaar. Voorheen toen ik nog een Windows pc had waren er geen problemen. Maar als ik hem nu op de usb aansluit loopt de Mac vast en geeft aan dat ie uit moet of zelfs nog erger: Hij gaat automatisch uit. Heeft er iemand voor mij een oplossing, of is het niet meer mogelijk hem normaal aan te sluiten?

• edreob

hoi,

probeer het eens met het programma image capture( foto…. nog wat in nederlands systeem), ipv iphoto.

Dat zou het probleem kunnen zijn, en bijvoorbeeld je cam inpluggen als hij uit staat en daarna pas aanzetten.

Maurice.

• edreob

Ik zie net dat het een dv cam is/…heeft hij geen firewire ?..dan zal het wl beter gaan denk ik

maurice.

(imovie dus gebruiken en geen image capture)

• Theo Franchimon

Hoi,

Het enige wat ik hoef te doen is de filmpjes te kopieeren en te plakken. Heel soms gaat het goed, maar meestal krijg ik al binnen enkele seconden de eerder genoemde problemen. Ik heb er geen firewire snoer voor, alleen usb. Het stuk van dat snoer dat in de camera moet is identiek aan heel veel andere snoeren. Misschien is er dus ook een firewire snoer hiervoor de gebruiken? Is er een site waar alle firewire kabels op staan? En ook zijn te bestellen.

• Kor

Kijk op de camera of er een dv in/out op zit.

Hier sluit je je firewire kabel op aan.

De kabels zijn in iedere computer of elekronica zaak te krijgen.

Ik zou even de kamera meenemen of de kabel past.

Op de mac zit gewoon de standaard fw aansluiting.

Firewire is nl door apple bedacht en daarom ook beter

bij jouw huidige combinatie van comp en camera.

• Theo Franchimon

Mijn camera heeft een USB uitgang en een tv-out uitgang. Firewire zit er dus niet in?

• Kor

IK heb het even nagezocht, inderdaad zit er geen firewire op

je camera.

De tv out is voor het aansluiten op je tv.

Ik kan verder niet helpen.