2 iPods op 1 PC

• Max

Hallo,

Een vriend van me heeft pas een iPod gekocht, maar kan de software niet installeren op z'n laptop (van z'n werk). Nu neem ik binnenkort ook een iPod en ik ga er van uit dat het mij wel lukt om de software op m'n pc thuis (met windows xp) te installeren.

Maar is het mogelijk dat ik dadelijk 2 iPods kan bedienen met 1 pc, die uiteraard verschillende cd albums zullen bevatten? En is het mogelijk om van de ene iPod direct bestanden over te zetten naar een andere iPod??

Excuses, ik ben duidelijk nog maar een leek op dit gebied en zag deze vragen/antwoorden niet eerder gesteld hier.

Alvast bedankt voor je moeite!

Mvg,

Max

• Elma

Twee iPods op één pc is geen probleem. Wel in je voorkeursinstellingen aanvinken dat je bestanden handmatig op je iPod wil zetten. Met bestandsuitwisseling tussen twee iPods heb ik helaas geen ervaring.

• Patrick

Je kunt ook ervoor kiezen om een eigen inlogaccount te maken voor je vriend. Als hij dan jouw computer gebruikt, zijn jouw gegevens niet zichtbaar. Hij kan dan zijn eigen nummers in iTunes zetten en naar zijn iPod laden.

Volgens de gebruiksaanwijzing kan de iPod alleen maar ‘ontvangen’ en dus geen muziek naar computers of andere iPods zenden.

Wellicht kun je programma's downloaden waarmee het wel lukt, maar officieel kan het dus niet.

Groet,

Patrick

• Max

Ok bedankt Elma en Patrick voor jullie info, ik ben er weer een stukje verder meegeholpen!

Bedankt!

Groeten,

Max