USB-drivers opnieuw installeren?

• Patrick

Ik kreeg net van de Tiscali-helpdesk het advies mijn USB-drivers opnieuw te installeren/updaten. (ivm problemen met mijn ADSL-modem)

Nu vraag ik me 2 dingen af:

-kan ik me hierdoor flinke problemen op de hals halen?

-hoe moet je zoiets eigenlijk doen? De Tiscali-jongen mocht dat niet zeggen, aangezien geen Tiscali-product betreft.

• Skaja

Ik vermoed dat het niet helemaal juist is overgekomen. Als je een USB modem hebt en hij werkt niet lekker, dan is het raadzaam om de USB drivers voor het desbetreffende modem te updaten. Welk modem heb je precies en welk OS draai je exact?

• Patrick

Hoi Skaja, ik heb een sagem f@st 800 en OS 10.2.8. De informatie was toch vrij duidelijk. Eerst was het advies inderdaad de drivers te updaten, maar dat heb ik al gedaan, dus toen kwam het advies de software van de USB-poorten zelf te updaten.

Uit jouw reactie begrijp ik dat dit kolder is?

• Skaja

Alle USB software updaten is inderdaad niet nodig. Sagem biedt op de site Mac drivers aan voor het F@st 900 modem. Deze driver is backwards compatible met jouw 800 modem. Dat is wel de moeite van het proberen waard. Hoe gedraagd het modem zich? Branden beide lampjes wel constant? En in welk postcodegebeid zit je met je aansluiting? Is het zo dat je wel DSL signaal hebt maar geen IP krijgt? Probeer ook in je netwerkinstellingen een nieuwe lokatie aan te maken en de Ethernet settings weer juist te zetten. Mocht dit alles niet werken, bel dan met je provider met de vraag of ze niet welwillend zijn om het USB modem eventueel in te ruilen voor een Ethernet modem. Dat kan veel problemen verhelpen…