macjanitor

• eric

hallo

wat is mac janitor ,en wat doet het

alvast bedankt

• bart.

OS X verricht volautomatisch een aantal onderhoudstaken, maar daarvoor moet je Mac ook ‘snachts aanstaan. Als je je mac ’s nachts uit hebt staan wordt dit automatische onderhoud niet uitgevoerd. Macjanitor is een programmaatje dat deze onderhoudstaken laat uitvoeren op een moment dat de gebruiker kiest.

dus: zet je je Mac uit als je 'em niet gebruikt is het verstandig macjanitor regelmatig te draaien.

zie ook: personalpages.tds.net/~brian_hill/macjanitor.html

• Lars

Als ik in het programma systeemprofiel kijk en dan ‘logbestanden’ kies, staat er af en toe dat hij s'nachts om een uur of drie even aangestaan heeft. Heeft dit ook te maken met die onderhoudstaken de X uitvoert?

• martin

Dus als ik het goed begrijp onder stroom gewoon aan laten.In of uit gelogd .

• Elma

Zoals Bart al impliceerde: door Mac Janitor te gebruiken, kun je je Mac 's nachts afsluiten. Dat spaart energie en het milieu.

Mac Janitor is freeware en een uitstekend programma.

• eric

ok bedankt

ik heb inderdaad 'snachts de mac uit

maar controleerd de macjanitor

• bart.

precies; je Mac gewoon uitzetten als je ‘em langer niet gebruikt, en dan eens per week of maand macjanitor opstarten en ’zn werk laten doen.

• chenin

Geweldig, vriendelijk dank voor de tip!

• eric

ok bedankt voor de informatie

groet,eric

• Skaja

In de laatste MacFan worden meer van dergelijk onderhoudprogramma's beschreven…