Firewall

• Jacqueline

Vraagje over firewall

Ik heb een OSX Mac en weet niet precies hoe het werkt met mijn firewall.

Ik kan diverse items aanvinken welke dan beveiligd zijn, maar weet niet goed welke wel en welke niet.

En wanneer ik mijn firewall inschakel, krijg ik dan eventueel problemen met bepaalde programma's?

Nog andere tips om mijn pc te beveiligen?

Graag jullie advies!

Met dank,

Jacqueline

• edreob

haaai, Jaq.

ga naar je sytstem prefs, dan naar sharing en vink daar firewall aan.

(eige wat aangevinkt moet zijn als je uitsluitend firewall aan wilt hebben)

Dan start je firewall op.Het kan zijn dat je via msn of zo geen bestandjes kunt sturen of ontvangen..maar daar kom je snel genoeg achter…dan eventueel ff klikken en uitzetten. Daar heb ik zelf nog geen evaring mee gehad.(keb een andere firewall en router e.d)

succes

Maurice.

• vincent

het zit zo: je zet je firewall aan, en vinkt dan in het lijstje eronder de dingen aan die je nog wŽl wilt doen. bijv. limewire enzo, gebruiken poort 6346. Vink je m niet aan dan doet dat programma het niet meer. Gebruik je ook msn, dan moet je die ook aanvinken, anders werkt het niet.

Je kunt ook zelf andere poorten openzetten (als je een programma gebruikt dat het net gebruikt maar niet in t rijtje staat) dan klik je op nieuw geef t een naam en vul de poort in die het programma gebruikt (vind je in de voorkeuren van dat programma).

succes