Hoi iedereen,
Volgens mij heb ik één van de oudste i-Macs van het land in mijn bezit die ik binnenkort ga vervangen……… Heb deze ooit bij de primafoon gekocht en heb jááááren plezier gehad van de G3, 233-MHz en 4GB met os X.1.5
Misschien lacht men tegenwoordig om deze specs maar zelfs nu kan ik er nog aardig mee uit de voeten en dat kunnen mijn PC vrienden niet zeggen van de eventuele PC's die de leeftijd hebben van mijn oude Mac (!).
Goed, dacht nu aan de standaard i-Mac 1,8-GHz G-5 met 512 MB en draadloze muis/toetsenbord plus module van iets van 1.669 euro.
Zelf gebruik ik de Mac alleen voor regelmatig www-bezoek, wat foto bewerkingen met simpele versie Photoshop en archiveren van tonnen aan MB's van foto's.
Wat zijn jullie gedachten bij bovenstaande en wat zijn zaken waar ik beter nú rekening mee kan houden dan straks? Wat voor verbeteringen kan en mag ik verwachten van de G3 233-MHz ten opzichte van de G5 1,8-[GHz ?
Is 512 MB overdreven of noodzakelijk en is de extra investering van een grotere harde schijf misschien wel verstandig? Denk zelf niet dat ik na verloop van tijd onderdelen kan vervangen of uitbreiden. Vergeleken met wat ik nu heb is alles natuurlijk een flinke verbetering maar met de nieuw i-Mac wil ik misschien ook wel weer 7 jaar vooruit………
Ik hoor graag jullie eventuele opmerkingen, tips en info.
De oude Mac mag trouwens van zijn welverdiende pensioen genieten op de logeerkamer waar die af en toe nog eens wat kunstjes mag vertonen.