Wie weet hoe je aan een te sturen email een leesbevestiging kunt koppelen?
(de ontvanger moet dus bevestigen dat deze de mail heeft ontvangen)
Werk met mail 1.3.9.
Ik denk dat je bedoelt dat je een ontvangstbevestiging krijgt. Dat kan standaard niet in Mail, maar is wel simpel te installeren met MailPriority:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14967
Maar let op: je krijgt nooit een bevestiging dat het is gelezen, alleen dat het is geopend door de ontvanger. Wat die er mee doet, kun je natuurlijk nooit nagaan, tenzij je een antwoord krijgt.
En ook ondersteunt niet elke mailprovider deze service, omdat er automatisch mailverkeer door wordt gegenereerd en er kan misbruik van worden gemaakt (voor spam bijvoorbeeld).
Heb het gedownload en de autoinstall gebruikt.
De toolbar in “nieuw” heb ik aangepast en het Request Receipt icoon staat in de toolbar (groen) maar als ik een email verstuur is er geen verschil met voorheen en krijg ik geen ontvangstbevestiging terug. Bij degene die m'n mailtje ontving was er ook niets veranderd deze hoefde niks anders te doen dan normaal.
Wat doe ik verkeerd?
Bij “voorkeuren” Priority staat PopUp-menu aangevinkt/Default Priority:none
Receipt Request Receipt staat aangevinkt
Degene die de mail ontvangt hoeft ook niks te doen. De ontvangstbevestiging wordt automatisch verstuurd zonder dat hij/zij daar iets van merkt. Als dat niet gebeurt, dan vrees ik dat de provider van de ontvanger de bevestigingsmail blokkeert. Zoals ik al eerder zei doen sommigen dat om misbruik te voorkomen. Ik zou de ontvanger vragen dat uit te zoeken om het zeker te weten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?