Classic installeren

• Carolien

Ik heb een tijd geleden Os10.3 geistalleerd, maar nu kom ik er achter dat ik mijn computerspelletjes niet meer kan spelen. In een boek las ik dat je dan classic kunt installeren. Hoe doe je dat en hoe werkt dat? Toen ik pas 10.3 erop had staan stond op de HD twee mappen. Eén met het nieuwe systeem en één met een 9. Die met de 9 is ineens spoorloos verdwenen. Geen idee waar die is gebleven. Misschien per ongeluk weggemieterd. Asjeblieft advies in simpele taal.

• mcWillem

Of misschien per ongeluk in een andere map gesleept (Dat overkomt mij soms). Ik zou op je hardeschijf even zoeken naar een map met de naam systeemmap of systemfolder

• Carolien

Gisteren las ik op een forum dat iemand hetzelfde probleem had. Ook die persoon was de map van 9 kwijt. Als antwoord kreeg hij dat als je per ongeluk de map had verwijderd je altijd een waarschuwing krijg of je wel zeker weet dat je er van af wilt.

Zodat per abuis weggooien zonder het te weten vrijwel uitgesloten is. Toch wel raar dat een map dus zomaar verdwijnt. Ik heb overal gezocht, maar kan hem niet vinden. Toch moet de map volgens genoemd forum zich ergens bevinden. Om oude software te kunnen draaien moet ik behalve deze map ook nog 9.1 installeren. Ik heb 9.1 ooit gehad, maar heb het schijfje niet meer, zou ik 9.1 ook gewoon kunnen downloaden?

• Frank

selekteer eens in systeemvoorkeuren opstartschijf en kijk of hij daar nog ergens classic vindt.

Of nog 1 mogelijkheid, kies daar classic, als hij er ergens nog op staat zou hij hem moeten vinden.

Frank.

• Carolien

Ik heb het allebei geprobeerd maar Classic blijft spoorloos. Nu zag ik bij Sherlock dat je gewoon weer os 9 erop kan zetten d.m.v. een programmatuurherstel schijfje dat bij de aankoop meegeleverd was. Ik weet alleen niet wat me dan te wachten staat. Krijg ik dan weer mac os 9 terug of blijft mac os10 gehandhaafd? En kan ik als 9 er weer opstaat 9.1 gewoon downloaden om het aan te vullen? Ik kom er gewoon niet uit.