waarde van een powerbook 5300cs

• Bas.Hoedemakers

Hallo,

Ik ben de eigenaar van een powerbook 5300cs. De accu werkt niet goed meer, maar verder is hij in goede staat. Ik heb mijn 5300cs lange tijd geleden uitgebreid naar 56mb intern geheugen (dat waren nog eens tijden). tevens zit er een modemkaart bij. Ik vraag me af of zoiets nog iets waard is? Ik wil namelijk een Ibook erbij gaan kopen en dan heb ik mijn powerbook niet meer nodig.

Al;vast bedankt voor de feedback…..

• Rombout Verschoor

Bas,

Zet dit stoffige boekje maar in het museum !

• Skaja

Tja, meer nostalgische- dan economische waarde. Je kunt er beter iemand blij mee maken. Er is ergens een verzamelpunt voor oude hardware die de oude spullen geschikt maakt voor scholen en ziekenhuizen…

• Ge'

Hoi,

Ja inderdaad, veel krijg je er niet meer voor. Iets nauwkeuriger:

Ik heb eens op de amerikaanse ebay gekeken voor hoeveel dollars daar de 5300cs weggaan, en het is echt niet veel: 50 dollars is zo'n beetje het maximum wat je daar kunt verwachten. Eentje sprong eruit voor 150 dollars, maar die werd wel geadverteerd alsof-ie nieuw gekocht was en daarna steeds in de burola gelegen had, met een accu als nieuw en zo.

Kortom, de waarde van oude powerbooks is hoger dan de prijs. Als je hem goed inricht, met een eenvoudige desktop, weinig desk accessories, en Claris Emailer en misschien ClarisWorks, kun je er vast nog iemand blij mee maken die niet veel van computers weet maar wel graag wil emailen.

Veel succes!